سید جواد حسینی:

می‌توان سن تشخیص نوآموزان برای مداخلات بهنگام و طلایی را کاهش داد

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۷:۴۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۲۸۹۶۴
می‌توان سن تشخیص نوآموزان برای مداخلات بهنگام و طلایی  را کاهش داد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: می توان از ظرفیت انجمن های فعال در حوزه کودکان با نیازهای ویژه در ارائه آموزش های تخصصی به والدین و معلمان استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید جواد حسینی، معاون وزیر در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن اتیسم ایران با بیان اینکه سخت اعتقاد داریم آموزش و پرورش کیفی بدون اتکا به بخش مردمی تحقق نخواهد یافت اظهار کرد: تجربه جهانی نشان داده است دولتهای خدمتگزار با پشتوانه و استفاده از سازمان‌های مردم نهاد گام به سوی توسعه نهادهاند.

حسینی با بیان اینکه سازمان  آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب است، افزود: از زمان تاسیس تاکنون خدمات ارائه شده  ۱۸ برابر  و اعتبارات سازمان  ۸ برابر شده است.

او افزود: ۲۳ هزار نیرو کار تعلیم و تربیت  ۸۲ هزار دانش آموز در ۱۶۰۰ مدرسه اختصاصی استثنایی و ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس پذیرا را برعهده دارند.

معاون وزیر با بیان اینکه ۵۰۰ معلم خاص دانش آموزان طیف اتیسم در کشور داریم، افزود: ۴۸ مدرسه خاص اتیسم و ۳۵۰ کلاس ضمیمه، کار تعلیم و تربیت ۲ هزار و ۶۱۷ دانش آموز با طیف اتیسم را برعهده دارند.

او افزود: ۱۴ مدرسه مورد نیاز ویژه دانش آموزان طیف اتیسم یا مشارکت خیرین در استان های کشور ساخته خواهد شد و برای رسیدن به استاندارد در هر استان یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم به صورت الگویی مناسب سازی خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه انجمن های فعال در زمینه کودکان با نیازهای ویژه می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنایی والدین نیز  در کنار معلمان باید عهده دار تعلیم و تربیت باشند و این امر نیاز به والدین آموزش دیده دارد که انجمنهای تخصصی فعال در این حوزه میتوانند به امر  آموزش والدین کمک شایانی بنمایند.

او افزود: از ظرفیت انجمنها  به ویژه انجمن اتیسم  می توان در ارائه  آموزش های تخصصی به معلمین   و همکاری در پروسه سنجش سلامت جسمانی نهایت بهره را برد.

معاون وزیر گفت:  انجمن های فعال در حوزه کودکان استثنایی می توانند از فضای مدارس در اوقات غیر آموزشی برای آموز به والدین استفاده نمایند

حسینی یکی از اهداف برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را تشخیص بهنگام دانست و اظهار داشت: از طریق همکاری مشترک با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت میتوان سن تشخیص نوآموزان را جهت مداخلات بهنگام و طلایی کاهش داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز