جوانانِ سیگاری در یک قدمی کووید-۱۹!

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۰۷:۵۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۲۹۸۰۱
جوانانِ سیگاری در یک قدمی کووید-۱۹!
طبق تحقیقات منتشر شده در مجله ملی سلامت، از هر 3 جوان 1 نفر در معرض خطر شدید کووید-19 است که استعمال دخانیات نقش مهمی در این مسئله دارد!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طبق تحقیقات منتشر شده در مجله ملی سلامت، از هر 3 جوان 1 نفر در معرض خطر شدید کووید-19 است که استعمال دخانیات نقش مهمی در این مسئله دارد!

محققان دانشگاه کالیفرنیا و سان فرانسیسکو در  NHIS(بررسی آمار ملی سلامت آمریکا) که بیش از 8000 شرکت‌کننده بین 18 تا 25 سال داشت، دریافتند که 32 درصد از افراد در این گروه سنی که عادت به سیگار کشیدن دارند در معرض خطر و آسیب شدید در برابر کووید 19 هستند. هنگامی که افراد سیگاری (حتی سیگار الکترونیکی) را از  جمعیت مورد مطالعه خارج کردند، درصد آسیب‌پذیری به  نصف، یعنی 16 درصد، کاهش پیدا کرد.

در این گزارش آمده است: نتایج ارزیابی‌ها توسط جوانانی که در 30 روز گذشته سیگار و سیگار الکترونیکی کشیده بودند به میزان قابل توجهی جابه جا می‌شود.

این تحقیقات نشان می دهد که در کل  جمعیت مورد مطالعه، مردان جوان بالغ در معرض خطر شدید کویید 19 بودند اگرچه خانم‌هایی که از بیماری آسم و ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می‌بردند هم در معرض خطر بودند اما با این حال آمار مردان جوان سیگاری بر آن غلبه می‌کرد. همچنین خانم‌ها در مقایسه با جمعیت غیرسیگاری احتمال آسیب‌پذیری بیشتری دارند.  

"سالی آدامز" استاد دانشگاه کالیفرنیا و طراح اصلی این تحقیق، گفت: شواهد جدید نشان می‌دهد که سیگار کشیدن با احتمال بالای پیشرفت کویید 19 همراه است؛ از جمله افزایش شدت بیماری، بستری در  آی سی یو و حتی مرگ!

یکی دیگر از یافته‌های جالب این تحقیق این است که در جمعیت مورد مطالعه، جوانان سفیدپوست بیشترین آسیب پذیری را داشتند.

منبع: CNN

مترجم: فاطیما بابکان

نظر شما
پرونده ویژه