کارشناس سازمان جهانی بهداشت:

افراد چاق شاید یکباره کرونا گرفته و سریع در اثر این بیماری فوت کنند/ آینده کرونا قابل تشخیص نیست

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۴:۰۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۱۰۱۹
افراد چاق شاید یکباره کرونا گرفته و سریع در اثر این بیماری فوت کنند/ آینده کرونا قابل تشخیص نیست
مینو محرز گفت: افراد حتی الامکان باید سعی کنند به بیماری کرونا مبتلا نشوند، چون این بیماری در افراد مختلف به شکل متفاوت بروز می‌کند. آینده کرونا قابل تشخیص نیست. کم و کیف ابتلا به این بیماری از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این روزها کم نیستند افرادی که در سنین جوانی و بدون هیچ سابقه بیماری به دلیل کرونا فوت می کنند، در حالی که بدن افراد در سنین جوانی با مقاومت بهتر در مقایسه با گروههای سنی دیگر قرار دارد. 

مینو محرز، کارشناس سازمان جهانی بهداشت، درباره وضعیت ابتلا به  کرونا در بین افراد سالم گفت: هم اکنون با هجوم بیماران کرونا در مراکز درمانی مواجه هستیم. باید دانست که برخی عوامل باعث بروز و تشدید کرونا در افراد می‌شود. برای مثال دیابت، بیماران قلبی و ریوی مزمن، مبتلایان به سرطان، افرادی که در معرض شیمی درمانی قرار دارند، افراد مبتلا به نقص ایمنی و از همه مهمتر چاقی هستند، باید مراقبت داشته باشند.

این پزشک عفونی اظهار کرد: افراد چاق شاید به یک باره کرونا گرفته و سریع در اثر این بیماری فوت کنند.

به گفته او برخی افراد به یک باره بر اثر سکته قلبی و مغزی فوت می‌کنند. در حالی که بیماری زمینه‌ای نداشته و کرونا در آنها ظاهر می‌شود. در واقع کرونا عروق آنها را درگیر کرده است.

محرز ادامه داد: بیش از 80 درصد مردم کم علامت و بدون علامت به کرونا مبتلا و به شکل سرپایی درمان میشوند. تعداد افرادی که به یکباره بر اثر کرونا فوت می کنند، بسیار اندک هستند.

این پزشک عفونی با بیان اینکه نسل جوان به سمت چاقی پیش رفته است، افزود: کرونا برای مبتلایان چاقی به شکل خطرناک بروز می‌کند. برای مثال چندی قبل یکی از بیماران با وجود اینکه یک جوان 20 ساله بود، به دلیل چاقی بر اثر کرونا فوت کرد. بنابراین چاقی می‌تواند ریسک ابتلا کرونا را افزایش دهد.

آیا بهبودیافتگان کرونا باز هم کرونا می‌گیرند؟

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره اظهارات مبنی بر اینکه مبتلایان به کرونا بعد از بهبودی در صورت ابتلا دوباره به این بیماری وضعیت‌شان وخیم‌تر خواهد بود، گفت: این بیماری تازه 6 ماه است که تمامی افراد را درگیر کرده است. این در حالی است که در ابتدا تیم درمان بر این باور بود که می‌توان از آنتی بادی و تجویز آن در سرم فرد بیمار را درمان کرد. هرچند تعدادی از افرادی که آنتی بادی داشته بر اثر گذشت زمان آنتی بادی آنها کاهش و از بین می‌روند و افراد دوباره به این کرونا مبتلا می شوند. 

محرز اظهار کرد: با گذشت زمان، باورها درباره کرونا تغییر می کند. حال این سوال مطرح است که مصونیت حاصل از واکسن دائمی است یا موقتی؟

او درباره افرادی که برای دومین بار به کرونا مبتلا میشوند، افزود: هنوز هیچ نوعی از ابتلا به بیماری برای این افراد مشخص نیست. هرچند به دلیل ابتلای دوباره به بیماری در بین مبتلایان قاعدتا باید خفیف تر باشد. باید دانست که به دلیل حضور ویروس در بدن فرد کرونایی این بیماری در مقایسه با مرحله اولیه بیماری خفیف‌تر است. 

این پزشک اظهار کرد: اینکه این بیماری در افراد سالم منجر به مرگ به یکباره شود، نادر است. افراد سالم به کرونا مبتلا و درمان می شوند.

محرز گفت: افراد حتی‌الامکان باید سعی کنند به بیماری کرونا مبتلا نشوند، چون این بیماری در افراد مختلف به شکل متفاوت بروز می‌کند. آینده کرونا قابل تشخیص نیست. کم و کیف ابتلا به این بیماری در فرد به فرد متفاوت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز