۱۵ درصد جمعیت پایتخت ساکن بافت فرسوده هستند

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۱:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۴۳۶
۱۵ درصد جمعیت پایتخت ساکن بافت فرسوده هستند
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بافت فرسوده 5.3 درصد از کل مساحت تهران را تشکیل می‌دهد،‌ گفت: 15 درصد جمعیت پایتخت در بافت فرسوده ساکن هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور درباره نوسازی بافت فرسوده در پایتخت اظهار داشت:  حدود 21 درصد از پارسل‌های شهر تهران با جمعیت حدود 1.5 میلیون نفر در بخش بافت فرسوده قرار گرفته است.

او با اشاره به وجود سهم ۵.۳ درصدی بافت فرسوده از کل مساحت تهران گفت:‌ 15 درصد از جمعیت پایتخت در بافت فرسوده ساکن هستند و تقریبا تراکم این محدوده‌ها سه برابر سایر مناطق غیرفرسوده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بیش از 50 درصد پارسل‌های فرسوده شهر تهران در مناطق 10، 15، 12 و 17 قرار گرفته است و در برنامه‌های پنج‌ساله چهارم و پنجم توسعه کشور نوسازی سالانه 10 درصد بافت‌های فرسوده کشور الزامی شده است ولی روند نوسازی در پایتخت طی سال‌های گذشته از 5 درصد هم بیشتر نشده است.

نژادبهرام گفت: همچنین بیشترین نرخ نوسازی بافت فرسوده در سال‌های 90 تا 92 صورت گرفته و در پی نوسازی تراکمی انجام شده در سال‌های 80 تا 95، حدود 48 هزار واحد کسر پارکینگ فقط در بافت فرسوده ایجاد شده که امروز پایتخت را با تبعات مختلفی مواجه کرده است.

او اعلام کرد: در سال گذشته  حدود 64 میلیارد تومان به منظور تملک اراضی جهت تبدیل به فضای سبز تخصیص داده شده که از محل این اعتبار در سال گذشته 6 بوستان در مناطق 17، 8 و 7 تملک و به بهره‌برداری رسید.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌ ارتقاء ارزش سکونت در بافت فرسوده مدیریت مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم نتایج مؤثری را در این زمینه شاهد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز