سرکلانتر یازدهم:

دستگیری سارقی که مردم را به دنبال نخود سیاه می فرستاد/شیوه عجیب یک سارق برای به سرقت بردن خودرو مزدا ۳

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۹:۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۶۱۰۶
دستگیری سارقی که مردم را به دنبال نخود سیاه می فرستاد/شیوه عجیب یک سارق برای به سرقت بردن خودرو مزدا ۳
سرهنگ ارباب پور گفت: سارقین با یک ترفند خاص اقدام به شناسایی شهروندان کرده و پس از صمیمی شدن با آن ها یک فقره سوئیچ خودرو داده و می گفتند لطفا خودروی گران قیمت من را جا به جا کنید در صورتی که خودرویی موجود نبوده است و پس از فریب آن ها اقدام به سرقت اموال آن ها می کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهندسی اجتماعی به عمل استفاده از طبیعت اجتماعی و جامعه‌پذیری انسان ‌ها برای فریب دادن یا شستشوی مغزی آنها گفته می ‌شود. تمام کلاهبرداری‌ هایی که متکی بر تمایل غریزی انسان‌ها به مفید بودن، مهربان بودن یا تسلیم شدن در برابر زور و تهدید هستند زیرمجموعه مهندسی اجتماعی قرار می‌گیرند. بنابراین مفهوم مهندسی اجتماعی در حوزه امنیت مستلزم تعامل انسانی و شستشوی مغزی است تا مهاجم موفق به دسترسی به اهداف خود شود. این شیوه فریب مردم در ابتدا بیشتر در فضای مجازی استفاده می شد اما به نظر می رسد این شیوه اغفال کردن شهروندان به دنیای حقیقی نیز وارد شده است و چندین مورد سواستفاده از آن نیز در روزهای گذشته رسانه ای شده است.

سرهنگ ارباب پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران در این خصوص گفت: با اخذ 8 حکم قضایی از ابتدای هفته 65 مورد از اموال سرقتی کشف شد و 29 سارق نیز در همین راستا دستگیر شدند. از این افراد 8 فقره خودرو و 4 عدد موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

او افزود: در همین راستا سه نفر از این سارقین با یک ترفند خاص اقدام به شناسایی شهروندان کرده و پس از صمیمی شدن با آن ها یک فقره سوئیچ خودرو داده و می گفتند لطفا خودروی گران قیمت من را جا به جا کنید در صورتی که خودرویی موجود نبوده است و آن ها از فرصت رفتن آن ها سواستفاده کرده و خودروی شخص را به سرقت می بردند. این فرد سابقه دار است و به تازگی از زندان آزاد شده و در گذشته سابقه حمل سلاح داشته است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این سارق در مدت 3 ساعت و پس از درگیری مختصر در بیابان های اطراف بهشت زهرا دستگیر شد.

سرهنگ ارباب پور در پایان در خصوص شیوه دیگری از سرقت که در روزهای اخیر در تهران شایع شده بود، گفت: طی این هفته شخصی در تهران دستگیر شد که به وسیله سوئیچ موتور ns قفل خودروی مزدا 3  را باز کرده است و در این رابطه موفق شده بود که چند خودرو را به سرقت ببرد که پس از انجام کارهای تحقیقاتی این فرد دستگیر شد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز