حریرچی:

روز گذشته در قله بیماری کرونا بودیم/برگزاری کنکور به اندازه دوساعت ورود پاساژ علاالدین خطرناک نیست/کنکور برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۸:۴۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۶۳۵۵
روز گذشته در قله بیماری کرونا بودیم/برگزاری کنکور به اندازه دوساعت ورود پاساژ علاالدین خطرناک نیست/کنکور برگزار می‌شود
معاون کل وزارت بهداشت در خصوص تصمیمات جدید درباره مقابله با کرونا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در برنامه سلام صبح بخیر گفت: پوشش ماسک در کل کشور۶۰درصد است.برای پوشش ماسک کف مطلوب استفاده ۷۵درصد است. برای مثال در ادارات و صنایع زدن ماسک به ۸۰ درصد رسیده است.

او اظهار کرد: این ویروس در همه شرایط منتقل می‌شود باید پوشش ماسک مورد توجه بیشتر قرار گیرد مقدار استفاده حال حاظر افراد کافی نیست.

معاون وزیر بهداشت افزود: عامل شیوع کرونا فقط ماسک نزدن نیست.در ایام نوروز تمامی ادارات تعطیل بود و تردد را مانع شدیم و اقدامات متعدد رعایت شد. اصل رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.در فروردین کسی عروسی و مهمانی برگزار نمی‌کرد.

حریرچی تاکید کرد: دلیل شیوع کرونا این است که مردم ترسشان از کرونا ریخته است. با بررسی شیوع بیماری های عفونی در دنیا در ابتدای شیوع بیماری مردم به دلیل ترس و اضطراب از بیماری جدید، مقابله و رعایت می‌کنند، اما با گذشت زمان ترسشان از بین می‌رود در کشور نیز بعد از تیر ماه روز گذشته در قله مرگ و میر کرونا بودیم.

او با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند مرگ ۲۳۰نفر  در کشور اندک است، تاکید کرد: در مقایسه با مرگ و میرها در کشورهای همسایه باید از میزان ابتلا و مرگ در یک میلیون نفر را مورد بررسی قرار دهیم. میزان ابتلا و تست باید بررسی شود.برای مثال در کشورهای همسایه امکانات تشخیص سرطان وجود ندارد در این شرایط آمار سرطان هم اندک است.همچنین میزان ابتلا روش مناسبی برای مقایسه کشورهای همسایه نیست و باید میزان مرگ و میر در یک میلیون مورد بررسی قرار گیرد.

شهرداری برای طرح ترافیک هنوز تصمیم گیری نکرده است

حریرچی تاکید کرد: ستاد مقابله با کرونا خواستار لغو طرح ترافیک است اما هنوز شهرداری و راهور در این باره تصمیم‌گیری نکرده است.

فرض برگزار نشدن کنکور را باید کنار گذاشت

او درباره برگزاری کنکور افزود: فرض برگزار نشدن کنکور را باید کنار بگذاریم.باید زمان مناسب برگزاری را مشخص کنیم.کنکور دکتری فردا با فاصله گذاری برگزار می‌شود. برگزاری کنکور دکتری به اندازه ورودی یک ساعت پاساژ علاالدین خطرناک نیست.

معاون وزیر بهداشت افزود: کنکور سراسری در ۴روز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برای بیماران هم در مراکز درمانی برگزار می‌شود.باید خط تبلیغات در زمینه عدم برگزاری کنکور شناسایی شود.

او با بیان اینکه ما حداکثر فعالیت‌های اجتماعی را انجام دهیم و باید چرخه اقتصادی را بگردانیم، گفت:برای مراسم محرم هم شعار هر خانه یک حسینه مطرح شده است.در جلوی خانه ها پرچم سیاه نصب می‌شود و در حسینه ها و تکایا مراسم به تراکم سال گذشته نیست.غذا در اماکن پر تردد توزیع نشود و توزیع خشک یا از پیش پخته و بسته بندی انجام شود.

حریرچی گفت: در عید قربان نماز با فاصله و قربانی با رعایت نکات بهداشتی انجام شود.شعار هرخانه یک حسینه و نذر ماسک یادمان نرود.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز