یک پزشک عفونی:

تست‌های خانگی کرونا علمی نیست/ در شرایط کنونی هرگونه علائم سرماخوردگی کرونا است/ اعلام تنها روش درمان کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۵:۵۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۷۳۲۹
تست‌های خانگی کرونا علمی نیست/ در شرایط کنونی هرگونه علائم سرماخوردگی کرونا است/  اعلام تنها روش درمان کرونا
شروین شکوهی به تشریح چگونگی درمان کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برخی از افراد روش‌های خانگی را برای اینکه بدانند به کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر اعمال می‌کنند. برای مثال برخی افراد حبس کردن نفس، ورزش کردن و خستگی  را دلیلی برای ابتلا به کرونا یا شک کردن به سلامت فرد می‌دانند.

شروین شکوهی، پزشک متخصص عفونی در این خصوص گفت: این چنین تجویزها اصلا پایه  و اساس علمی ندارد. شناسایی فرد کرونایی به این کارها نیاز ندارد.

او تاکید کرد: در شرایط کنونی افراد ابتلا به هر نوع علائم سرماخوردگی را جمله بدن درد، گلودرد، علائم گوارشی و ...  باید دانند که کرونا گرفته‌اند.حتی اگر آزمایشات خلاف آن را ثابت کنند.

 شکوهی با بیان اینکه کرونا درمان ندارد، افزود:  فرد مبتلا به کرونا باید در قرنطینه مانده و بیماری خود را به دیگران منتقل نکند.

به گفته او ابتلا به کرونا ترس ندارد، چون 95درصد از مبتلایان درمان می‌شوند و فقط 5 درصد مبتلایان حالشان وخیم می‌شود.

 این پزشک عفونی تاکید کرد: این روزها افراد با مشاهده هر گونه علائم همچون گلو درد، سرفه، تب و ... به مراکز درمانی  مراجعه و آزمایشات متعدد  می‌دهند. این در حالی است که یک پزشک برای آنها آنتی بیوتیک و پزشک دیگری آمپول تزریق می‌کند و در مرحله آخر قرنطینه می‌شود.

او ادامه داد: در حالی که یکی از مشکلات مردم ایران این است که در فاز انکار بیماری قرار دارند. به عبارت دیگر پزشک و مریض در پی انکار بیماری کرونا هستند.

شکوهی افزود: بروز هر علامتی که به نفع بیماری کرونا باشد، فرد بیمار باید قرنطینه شود. شاید در این روند بسیاری از افراد به اشتباه قرنطینه شوند اما در این شرایط می‌توان زنجیره انتقال به بیماری را در کشور کاهش داد. در این اقدام باید به این امر تاکید داشت که زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

این پزشک عفونی اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونا فوت نمی‌کنند. تعداد قابل توجهی از مبتلایان به کرونا را فقط با قرنطینه می‌توان مداوا کرد. افراد نباید بیماری را به دیگران منتقل کنند. در یک هفته‌ای که فرد به توجیه‌هایی همچون سرما خوردگی، خستگی و ... اقدام به انکار بیماری دارد و پزشک معالج نیز  در زمینه قرنطینه اقدام نمی‌کند، افراد بسیاری در این روند به کرونا مبتلا می‌شوند.

او در پایان گفت: با این تفاسیر افراد در صورتی که حتی آزمایش کرونایشان نیز منفی باشد در صورت بیماری  باید در قرنطینه بمانند، چون آزمایش‌ها چندان معتبر نیستند، بلکه مسئله مهم قرنطینه این افراد، مصرف مایعات فراوان و ویتامین سی و  استراحت است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز