پیشگیری از بیماری‌ها از درمان آن ارزان‌تر است

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۹:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۸۳۵۶
پیشگیری از بیماری‌ها از درمان آن ارزان‌تر است
جلوگیری از بیماری همه گیر 500 برابر ارزانتر از دست و پنجه نرم کردن با بیماری مانند کووید-19 است.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تحقیقات جدید نشان می دهد که پاسخ به بیماری همه گیر مانند انتشار فعلی کووید-19، 500 برابر گرانتر از اقدامات پیشگیرانه است.جنگل زدایی نقاط تماس بین انسان و حیوان را افزایش می دهد که ممکن است بیماری هایی به وجود آورد.

خلاصه سیاست جدیدی که در مجله Science منتشر شده نشان داد که اقدامات پیشگیرانه خطر ابتلا به بیماری همه گیر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد که این میزان تقریباً 500 برابر کمتر از پاسخ به یک بیماری همه گیر خواهد بود.

این تحقیق روشن می کند که اگر بخواهیم از آسیب های عمیق ناشی از شیوع جهانی بیماری جلوگیری کنیم، تغییر جهانی در جهت پیشگیری لازم است.

بیماری قابل انتقال بین انسان و حیوان

کووید-19 نوعی بیماری مشترک انسان و دام است. این بیماری توسط یک کورو ویروس معروف به SARS-CoV-2 ایجاد می شود. بسیاری از بیماری‌های جدی دیگر از جمله HIV ، سارس، مرس و آنفلوآنزای خوکی از این نوع انتقال پدید آمده است.

عفونت نیاز به شرایطی دارد که انسان با حیوانات یا گوشت آنها در تماس باشد. برخی از مکان های کلیدی حاشیه جنگل های گرمسیری است که حاوی اکوسیستم های غنی، متراکم و متنوع و بازار گوشت های وحشی است.

نقاط تماس

طبق تحقیق حاضر، محدود کردن تماس، راهی مهم برای کاهش انتقال بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان و در نتیجه خطر ابتلا به همه گیری ها است.

با این حال، تحقیقات نشان داده که جهان در جهت مخالف حرکت می کند. طیف وسیعی از عوامل اجتماعی و اقتصادی و محیطی در افزایش نقاط تماس بین انسان و حیوانات نقش دارند. مهمترین این امر تغییر زمین است که می تواند منجر به جنگل زدایی جنگلهای بارانی شود.

انسان به طور قابل ملاحظه ای میزان لبه جنگل را افزایش می دهد و باعث می شود نقاط تماس بیشتری بین ارگانیسم های موجود در اکوسیستم جنگلهای بارانی و آنهایی که در خارج از آن قرار دارند، به وجود آید.

جنگل زدایی غالباً باعث حضور تعداد زیادی از مردم در نزدیکی لبه های جنگلهای بارانی و همچنین ایجاد زیرساخت هایی مانند جاده ها و سکونتگاه‌­ها است. این عوامل هر یک احتمال ابتلا به بیماری را از حیوانات وحشی به انسان و احتمالاً از طریق حیوانات مزرعه افزایش می دهد؛ زیرا تجارت جهانی حیوانات وحشی عامل اصلی تماس انسان با حیوانات غیر انسانی است.

حیوانات وحشی معمولاً برای گوشتشان اسیر می شوند. آنها در بازارهایی مانند ووهان چین (که کارشناسان معتقدند منشاء همه گیری است) فروخته می شوند.تمایل به حیوانات خانگی عجیب و غریب همچنین عامل اصلی تجارت جهانی حیوانات وحشی است که ایالات متحده وارد کننده عمده آن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز