درمان کرونا با زهر زنبور عسل

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۳۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۹۹۸۶
درمان کرونا با زهر زنبور عسل
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به تشریح درمان کرونا و موارد مطرح شده در رسانه‌ها پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پرفسور عظیم اکبرزاده خیاوی، متخصص بیوشیمی بالینی در تلویزیون درباره تأثیر زهر زنبور عسل بر درمان کرونا، ادعا کرد: با زهر زنبور عسل می‌توان کرونا را درمان کرد.

این سوال مطرح است آیا واقعا با زهر زنبور عسل می‌توان کرونا را درمان کرد؟ در  شرایط ملتهب کرونایی برنامه‌ها و تبلیغات گوناگون درباره درمان کرونا پخش می‌شود، این در حالی است که با بررسی پزشکان اغلب مسائل مطرح شده غیر علمی و تشویش افکار عمومی  است.

با شیوع کرونا اخبار متعدد همچون دودکردن عنبرالسادات، روغن بنفشه، نیش زنبور، مصرف سیر، زنجبیل و ... اطلاع رسانی شد. در حالی که بعد از گذشت مدتی از سوی مسئولان بهداشت و درمان جامعه رد شد. حال این سوال مطرح است که در این شرایط چرا رسانه‌های رسمی همچون صدا و سیما در برنامه‌های خود چنین مسائلی را مطرح می‌کند؟

کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، گفت: تاکنون هیچ یک از شرکت‌های تولید کننده داخلی و خارجی به واکسن کرونا دسترسی نداشته‌اند.

او درباره اقدامات شرکت‌های داروساز در زمینه تولید واکسن در رسانه‌ها افزود: واکسنی که مجامع علمی در حال پیگیری هستند ربطی به حرف و حدیث‌های مطرح  شده در رسانه‌ها ندارد. هم اکنون در کشور حداقل 6 شرکت دانش بنیان در این زمینه  فعالیت و 2 شرکت نیز پیشرو هستند که در صورت تایید اقدامات مناسب، تولید دارو در دستور کار قرار می‌گیرد.

 مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت  و درمان با بیان اینکه تبلیغات و درج اخبار در رسانه‌ها اغلب از سوی افرادی که مشکلات شخصیتی دارند و در بحران‌ها ادعاهای عجیب و غریب می‌کنند، مطرح است، اظهار کرد: از لحاظ علمی این گونه ادعاها هیچ پایه و اساس علمی ندارد، بی‌شک این افراد با تبلیغات کاذب و با قرار دادن شبه علم و مواردی از این دست به دنبال کاسب کاری هستند. هر مورد اثربخش در موارد استاندارد و تحقیقات باید مورد تایید نسبی قرار بگیرد.

جهانپور افزود: در وزارت بهداشت برای درمان هر بیماری با طی کردن مدارج علمی لازم و تاییدیه از سوی سازمان غذا و دارو اقدامات لازم تحت بررسی قرار می‌گیرد. باید دانست که هر گونه اقدام در زمینه توسعه شبه علم و تبلیغات مسائل غیرعلمی از لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.

او گفت: به رغم اینکه سازمان صدا و سیما همکاری مناسبی به ویژه بخش خبر با حوزه علم و فن آوری دارد. در  رسانه برخی از افراد در تهیه برنامه‌ها کمترین اطلاعاتی از حوزه درمان ندارند و با میدان دادن به افراد متخلف زمینه انحراف در افکار عمومی را فراهم می‌کنند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت  و درمان افزود: تمامی این اقدامات تخلف است. از سازمان صدا و سیما انتظار می‌رود با متخلفان  و عوامل آن برخورد کند. درضمن هر گونه بی‌قانونی از مجاری قانونی قابل پیگیری است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز