شیوه جدید کلاهبرداری در بازار سکه و طلا

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۲۳:۲۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۰۲۴۲
شیوه جدید کلاهبرداری در بازار سکه و طلا
با توجه به تب و تاب بازار سکه و ارز، افرادی سودجو از فضای پیشآمده سوءاستفاده کرده و از شهروندان با مانورهای متقلبانه اجاره دفاتر یک روزه لوکس و خودروهای گرانقیمت کلاهبرداری می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای جانشین پلیس پیشگیری تهران ضمن هشدار به شهروندان درباره کلاهبرداری تحت عناوینی همچون جذب سرمایه برای خرید و فروش سکه یا دلار، اظهار کرد: اخیراً در شبکه‌های اجتماعی و سایت های منتشرکننده آگهی مانند دیوار و شیپور، آگهی‌هایی با عناوینی همچون جذب سرمایه برای خرید و فروش سکه منتشر می‌شود که هوشیاری شهروندان در مراجعه به سایت ها را می طلبد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران افزود: افراد آگهی دهنده ، بعضاً ضمن اجاره دفاتر لوکس (معمولاً اجاره یک روزه دفتر) و خودروهای گران‌قیمت، از افراد به عنوان سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنند و در دفاتر مذکور قرار ملاقات می‌گذارند.

او تصریح کرد: این افراد در جلسات خود با اشخاص سرمایه‌گذار اعلام می‌کنند که توانایی خرید سکه بانکی یا دلار از صرافی بانک ملی را دارند و مدعی می‌شوند که با فروش سکه و دلار می‌توانند سود خوبی را برای فرد سرمایه‌گذار به ارمغان بیاورند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به تب و تاب بازار سکه و ارز، افرادی سودجو از فضای پیش‌آمده سوءاستفاده کرده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه این افراد کلاهبردار پس از دریافت وجه از اشخاصی که قصد سرمایه‌گذاری دارند متواری شده و ضمن عدم پاسخگویی به مال باخته و تعویض دفاتر خود، زمینه کلاهبرداری را فراهم می‌کنند، گفت: شهروندان مراقب چنین شرایطی باشند تا در دام آنها نیفتاده و درگیر مراحل قضائی و شکایت نشوند.

نظر شما
پرونده ویژه