نتایج نهایی آزمون ارشد چه زمانی اعلام می‌شود؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۹:۳۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۰۳۴۳
نتایج نهایی آزمون ارشد چه زمانی اعلام می‌شود؟
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی نیز تا اواخر مهر ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون کارشناسی ارشدگفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در ۸۰ شهر و هزار و ۲۳۲ حوزه برگزار می شود و این آزمون در سه روز یعنی امروز (پنجشنبه ) فردا جمعه و شنبه برگزار خواهدشد.

او افزود: تعداد ثبت نام کنندگان این آزمون ۶۴۷ هزار داوطلب است و تا به امروز صبح ۵۱۴ هزار نفر کارت ورود به جلسه خود را گرفته اند و البته این به این معنی نیست که داوطلبی که در روز شنبه آزمون دارد فرصت دارد که کارت خود را دریافت کند. در واقع ۸۰ درصد داوطلبان تاکنون کارت خود را دریافت کردند.

خدایی در ادامه تصریح کرد: طبیعتا برگزاری آزمون در شرایط کرونایی بسیار سخت تر از شرایط دیگر است؛ چرا که آزمون در حالت عادی سختی های خود را دارد و تلاش می کنیم تک تک پروتکل‌های بهداشتی که همکاران وزارت بهداشت ابلاغ کردند را رعایت کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آنچه که برای ما درآزمون کارشناسی ارشد مهم بود، رعایت الزامات حفاظت آزمون است. در واقع در این آزمون بیش از ۵هزار نفر از حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت نظارت می کنند.

او با تاکید بر این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در دهه دوم شهریور اعلام می شود گفت: داوطلبان درهمان بازه زمانی می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. ما در این آزمون یک سری امتحانات عملی و مصاحبه‌ای داریم که مصاحبه این داوطلبان هفته اول مهر انجام می گیرد و نتایج نهایی نیز اواخر مهر ماه جاری اعلام خواهد شد.

خدایی با بیان این که ظرفیت پذیرش داوطلبان در دانشگاههای دولتی، غیر انتفاعی و آزاد افزود: پیش بینی می کنیم نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از داوطلبین در مقاطع کارشناسی ارشد جذب شوند.

او با تاکید بر این که تعداد ۸۵ نفر از داوطلبین ارشد به کرونا مبتلا هستند گفت: این داوطلبان که به تایید وزارت بهداشت به این ویروس مبتلا هستند با هماهنگی وزارت بهداشت خارج از حوزه های عادی آزمون خواهند داد و بر اساس گزارشی که به ما رسیده است همه حوزه های امتحانی ما از ساعت ۸  و نیم آغاز شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز