در نشست سالانه نمایندگان استانی خبرگزاری برنا مطرح شد؛

تحریف ها مانع آشنایی مردم با خدمات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید شده/ باید کارنامه دولت در معرض افکار عمومی قرار گیرد/ سپری شدن دوران کرونا بدون وابستگی خارجی/ یکی از راه‌های شکست تحریم مقابله با تحریف است

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۳:۳۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۱۹۵۳
مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: باید کارنامه دولت در معرض افکار عمومی قرار گیرد تا امید به میان مردم بازگردد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همایش سالانه مدیران خبرگزاری برنا با نمایندگان استانی این خبرگزاری به صورت وبینار مجازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدعلی راد، مدیرکل استان‌های خبرگزاری برنا به تشریح وضعیت نمایندگان استانی خبرگزاری برنا پرداخت و گفت: خوشحالیم که خبرگزاری برنا تقریبا در تمامی استان‌های کشور دارای نماینده فعال بوده و خبرهای مرتبط با آن استان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

اوافزود: انتظارات ما از نمایندگان استانی همانند نیروهای مستقر در دفتر اصلی خبرگزاری برنا است و هیچ تفاوتی میان این عزیزان و کارکنان دفتر اصلی خبرگزاری برای ما وجود ندارد، در نتیجه انتظار می‌رود همواره خبرهای دسته اول استانی و سریعترین اتفاقات پیش آمده در حوزه‌های خود را مخابره کنند.

در ادامه کاوه احمدی، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز به جمع حاضرین پیوست و با تبریک روز خبرنگار به نمایندگان استانی خبرگزاری برنا، گفت: خوشحالم که امروز در جمع نمایندگان استانی این خبرگزاری هستم. خدا را شاکریم که مجموعه‌ای پویا و فعال با حضور جوانان خوش فکر توانسته‌اند، خود را به عنوان یکی از مراجع اطلاع ‌رسانی که همواره صحت اخبار آن مورد تائید است، معرفی کنند و امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین خبرگزاری‌های پربازدید در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.

احمدی ادامه داد: همگی این تلاش‌ها مرهون زحمات تمامی نیروهای خبرگزاری برنا، چه در دفتر مرکزی آن چه در باقی استان‌های کشور است. امیدوارم همواره شاهد رشد و پیشرفت روز افزون این مجموعه خبری باشیم و ما نیز به عنوان مجموعه روابط‌عمومی وزارت ورزش و جوانان در کنارتان خواهیم بود.

یاسر صادقی، سردبیر خبرگزاری برنا که در نشست شورای سردبیری و سرپرستان استانی حضور داشت، با تبریک روز خبرنگار به تمامی نمایندگان این خبرگزاری، گفت: طی سال‌های گذشته خبرگزاری برنا با تلاش مدیریت، خبرنگاران، دبیران و نیروهای پرتلاش در استان‌ها جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است.

صادقی افزود: اکنون برنا رسانه‌ای تاثیرگذار است که جایگاهی ویژه در میان مردم و مسئولان پیدا کرده و همین باعث سنگین تر شدن مسئولیت ما و شما می‌شود، پس باید در خصوص کلمه به کلمه‌ای که می‌نویسیم و منتشر می‌کنیم، فکر کنیم.

سردبیر خبرگزاری برنا تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند یکی از راه‌های شکست تحریم مقابله با تحریف است و خوشبختانه خبرگزاری برنا طی سال‌های گذشته همیشه در این مسیر حرکت کرده و نه تنها در دام تحریف گرفتار نشد بلکه برای شکست تحریم و حفظ امید در میان مردم به تبیین خدمات دولت، سازمان‌ها و نهادهای مختلف پرداخته است.

صادقی تاکید کرد: در سال پیش رو با قدرت بیشتر در کنار بیان مشکلات و دردهای مردم، خدمات را هم تبیین می‌کنیم تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و عبور از مشکلات یاری کنیم.

در ادامه سید محمد بلاغی مبین، مدیرعامل خبرگزاری برنا با تبریک روزخبرنگار و عید سعید غدیرخم به سرپرستان استانی در گفتگوی صمیمانه با آنان گفت: از زحمات تمامی عزیزانی که در طول سال مشغول به اطلاع‌رسانی هستند تشکر می‌کنم. همچنین قدردان زحمات شما در پوشش‌ خبری ایام کرونا نیز هستم، واقعا شاهد زحمات و تلاش‌هایی که در این رابطه انجام داده‌اید، بودیم.

بلاغی مبین یادآور شد: با توجه به اطلاع‌رسانی هایی که صورت گرفته، قرار بر این موضوع بود که همایش سالیانه تیم مدیریتی خبرگزاری برنا با سرپرستان استانی در جزیره کیش برگزار شود اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، تصمیم بر این شد که این همایش لغو و بالاجبار به صورت نشست ویدئویی را برگزار کردیم. ان‌شالله شاهد از بین رفتن این ویروس که به تعبیر مقام معظم رهبری ویروسی حقیر و خطیر است باشیم و مشکلات مردم نیز در رابطه با این ویروس منحوس پایان یابد.

مدیرعامل خبرگزاری برنا، با اشاره به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور و وظیفه رسانه‌ های همچون خبرگزاری برنا در رابطه با مبحث اطلاع‌رسانی اقدامات دولت در کشور، بیان داشت: باید پذیرفت شاهد مشکلات عدیده اقتصادی در کشور هستیم و متاسفانه در استان‌ها این مشکلات بیشتر گریبان مردم را گرفته است. اگر طی چند روز گذشته اخبار مرتبط با جلسه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و شورای سردبیری خبرگزاری برنا را مورد مطالعه قرار داده باشید، به صورت کلی می‌توان مشکلات اقتصادی را درک کرد و با یک مقایسه ساده میزان مشکلات موجود را تجزیه و تحلیل کرد. میزان درآمد ارزی ناشی از صادرات نفت و میعانات نفتی و گازی در سال ۱۳۹۱ معادل با ۱۱۹ میلیارد دلار بوده اما در حال حاضر و در بهترین حالت ممکن است این میزان به ۹ میلیارد دلار برسد.

او افزود: ویروس کرونا به مشکلات موجود اضافه شده و دولت و مردم را در بدترین شرایط ممکن قرار داند. باید دانست در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و دشمنان ما در تلاش هستند که ایران را تکه تکه کنند و کمر به نابود ایران بسته‌اند، در این وضعیت ما نیز به عنوان بازوی اطلاع‌رسانی باید وظیفه خود را برای مقابله با دشمنان انجام داده و امید را در میان مردم به وجود آوریم.

مدیرعامل خبرگزاری برنا با بیان اینکه در رابطه با اطلاع‌رسانی اقدامات دولت ضعف وجود داشته و این ضعف از سوی رسانه‌های حامی دولت و یا دولتمردان صورت پذیرفته، اذعان داشت: در ماجرای شیوع ویروس کرونا دیدیم که تمامی نیازها از داخل برطرف شده و بدون وابستگی خارجی درحال سپری کردن این دوران هستیم، در صورتیکه این همان دولتی بود که می‌گفتند دولتی غرب‌زده و غربگرا است که تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشته است. اگر کاری انجام نشده بود که این نیازها تامین نمی‌شد، در نتیجه این ضعف اطلاع‌رسانی ما را نشان می‌دهد یا در زمانی که از همه سو دچار تحریم‌های شدید شده‌ایم، اما صادرات بنزین در حال انجام است و در‌ محصولات کشاورزی نیز به همین شکل است و علاوه بر مرتفع ساختن نیازهای داخلی، صادرات هم صورت پذیرفته است. باید بیش از پیش به این اتفاقات مثبت که در کشور اتفاق می افتد پرداخته شود.

بلاغی مبین تاکید کرد: باید کارنامه دولت در معرض افکار عمومی قرار گیرد تا امید به میان مردم بازگردد. متاسفانه تحریف ها مانع آشنایی مردم با خدمات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید شده و لازم است برای مقابله این تحریف ها و کاستن از آثار تحریم ها با همه وجود بهم میدان بیاییم. امید است در کنار مطالبات مطرح شده مردم، این دستاوردها هم یادآوری شود تا در یک سال باقی مانده از عمر دولت، آحاد مختلف جامعه بدانند که کارهای عظیم و گسترده‌ای صورت گرفته‌است.

در ادامه آقایان مجتبی احمدی، دبیر سرویس فرهنگ‌وهنر، سیدعلی صالح، دبیر سرویس عکس و فرشاد جعفری، جانشین دبیر سرویس ورزشی و سمانه مقدم، دبیر سرویس سیاسی و سیمین برادران، دبیر سرویس اجتماعی با سرپرستان استانی به بحث و گفت‌وگو نشستند و موارد متعددی را در خصوص همکاری بخش‌های مختلف خبری و نمایندگانی استانی در جهت پیشبرد اهداف اطلاع‌رسانی و نوع پوشش‌های خبری متنوع را یادآور شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز