سعید نمکی پیشنهاد کرد:

کنکور با یک ماه تاخیر برگزار شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۰:۴۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴۶
کنکور با یک ماه تاخیر برگزار شود
وزیر بهداشت گفت: کنکور سراسری با حداکثر یک ماه تاخیر برگزار شود و مطلقا وزارت بهداشت اجازه شکست پروتکل‌ها را نمی‌دهم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست ستاد ملی پیگیری ویژه محرم گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با حداقل خطا در اجرای پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. از برگزای کنکور کارشناسی ارشد راضی بودیم . البته مواردی از نارسایی ها وجود داشت.

او افزود: از 450 عکسی که از 500 مراقب در برگزاری کارشناسی ارشد دیدم به جز 5 نفر دیگر افراد به شکل مطلوب پروتکل ها را رعایت کردند.

نمکی تصریح کرد: قرار بود با این الگو برگزاری آزمون سراسری با شیوه نامه ها سخت تر باشد .

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد فاصله دو نفر در را 1متر و 60 در نظر گرفته شد امارعایت این پروتکل ها برای داوطلبان کنکور سراسری دشوارتر است.

نمکی گفت: بی شک داوطلبان در 4 ساعت کنکور خسته شده و ممکن است ماسک ها را جابجا کنند باید کاری کنیم که این کنکور با رعایت بیشتر نکات بهداشتی برگزار شود.

او تاکید کرد: این داوطلبان فرزندان ما هستند  و برای اطمینان خاطر خانواده ها جلسه‌ای با حضور اعضای کمسیون بهداشت  و درمان  مجلس و کمیسیون آموزش عالی مجلس برگزار شد در این جلسه منصور غلامی ، وزیر علوم و ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش حضور داشتند.آنها گفتند که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان برگزاری کنکور وجود دارد. ما از پروتکل ها عدول نمی‌کنیم، چون هر گونه عدول برابر با رضایت به بیمار شدن فرزندان این مملکت است.

نمکی افزود: در وزارت علوم هم افراد به این باور بودند که رعایت این پروتکل ها در این زمان اندک قابل اجرا نیست. هرچند اگر پروتکل ها به شکل مناسب هم رعایت شود باز هم باید کنکور یک ماه به تاخیر بیافتند.این پیشنهاد از وزیر علوم بود و تصمیم گیری به ملت  اعلام می‌شود.

به گفته وزیر بهداشت این کنکور باید با حداکثر یک ماه تاخیر برگزار شود و مطلقا وزارت بهداشت اجازه شکست پروتکل ها نمی‌دهم. حتی اگر شب کنکور هم جان دانش آموزان به خطر بیافتد جلوی برگزاری کنکور گرفته می شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز