کیانوش جهانپور مطرح کرد؛

برگزاری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی/ رعایت پروتکل شفا برای مصونیت در برابر کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۲:۰۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۲۴۱۲
برگزاری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی/ رعایت پروتکل شفا برای مصونیت در برابر کرونا
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم محرم را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان در لایو اینستاگرامی گفت: امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم وجود دارد و در صورت وجود کم و کاستی‌ها در اجرای برنامه‌های محرم مدعی العموم وارد عمل می‌شود.

او افزود: وزارت بهداشت ابزار انتظامی در دست ندارد و هرگونه بی‌قانونی به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود. می‌دانیم با استفاده از تجربیات شب‌های قدر می‌توان در اماکن مذهبی برای مراسم عزاداری محرم نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

جهانپور تصریح کرد: ما نگرانی در خصوص برگزاری محرم نداریم و اتفاقات در این خصوص بررسی می شود. اگر روند ابتلا به کرونا در مرداد ماه همچون تیرماه باشد وضعیت رضایت بخش و قابل قبول نیست.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: قبل از فصل سرما مشکلاتمان بسیار است. اگر در پاییز و زمستان کرونا رها شود با افزایش ابتلای چندین برابری و مرگ چندین برابری مواجه هستیم . سیستم درمان کشور ظرفیت پذیرش این حجم از ابتلا را نخواهد داشت.

جهانپور در ادامه بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف با سه عنصر شفا  که رئیس جمهور نیز به آن اشاره کردند ثبات و پایش نسبی را در پی داریم.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت گفت: رعایت سناریوری حداقلی شفا، مصونیت جامعه را به دنبال دارد زیرا نمی توانیم امکان ادامه وضعیت خرداد ماه را در پاییز تحمل کنیم در این صورت فاجعه در برخی استان‌ها به وقوع می‌پیونند.

او اظهار کرد: مردم باید هشیار باشند که واکسن کرونا همان رعایت پروتکل شفا است با شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک 95 درصد ابتلا را کاهش می‌دهد. امید است این مسیر با مشارکت همگانی طی شود.

جهانپور گفت: همکاران رسانه‌ای در کنار نظام سلامت به ویروس کرونا مبتلا شدند و امید است تلاش‌های رسانه ای و ارتباطات اجتماعی در ماه‌های آتی ادامه داشته باشد.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز