معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

به دنبال تغییر نگرش در تولید آثار هنری حوزه ازدواج هستیم

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۰۹:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۴۵۱۲۲
به دنبال تغییر نگرش در تولید آثار هنری حوزه ازدواج هستیم
تندگویان با بیان این که خیلی از این تولیدات هنری پس از انقلاب در حوزه ازدواج و خانواده، فاقد محتوایی بودند که بتوانند به ما در ارزشیابی موضوع کمک کنند، افزود: با برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی به دنبال تغییر نگرش در تولید آثار هنری حوزه ازدواج هستیم و این اتفاق باید تغییر نگرشی در تولید محتوای آثار هنری و فرهنگ ازدواج به وجود بیاورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان در خصوص دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی گفت: از سال گذشته در جشنواره ازدواج به این جمع‌بندی رسیدیم که باید در موضوعات هنری، تولید محتوا و یک کار اساسی در حوزه ازدواج انجام دهیم.

او تصریح کرد: طی سال‌های مختلف از اول انقلاب تا کنون کارهای زیادی در حوزه‌های فرهنگ سازی موضوعات خانواده و ازدواج انجام شده است ولی نظارت خوبی بر تولید محتوا وجود نداشته و شاخص های مشخصی برای بررسی محتوا نبوده است.

تندگویان افزود: خیلی از این تولیدات که از رسانه های مختلف پخش هم ‌شدند، فاقد محتوایی بوند که بتوانند به ما در ارزشیابی موضوع کمک کنند، حتی بعضی از آثار ضد ارزش هم بودند و ترویج و تبلیغ نوعی فرهنگ به خصوص در حوزه ازدواج بود که جوانان را دچار سردرگمی می کرد.

معاون امور جوانان در خصوص اهداف این جشنواره گفت: چند هدف را در این جشنواره دنبال می کنیم؛ اول این که توجه و نظر هنرمندان را جلب کنیم به این موضوع که در حوزه ازدواج و خانواده نهادی وجود دارد که آثار هنری را رصد می‌کند و ارزشی برای این مدل کار قائل است و از کسانی که خوب کار می‌کنند تقدیر می کند.

او افزود: دوم این که این اتفاق باید تغییر نگرشی در تولید محتوای آثار هنری و فرهنگ ازدواج به وجود بیاورد و ما هم دنبال همین موضوع هستیم و بسترسازی آن را هم انجام می دهیم که امیدواریم این نوع کار که واقعاً قابل مقایسه با جشنواره های بزرگ کشوری است بتوانند تاثیر خیلی خوبی روی جشنواره های دیگر مثل فیلم فجر بگذارد.

تندگویان تصریح کرد: برای اینکه بخواهیم بخشهای آسیب های اجتماعی و مشکلات را برطرف کنیم نیاز داریم که در عرصه های حرفه ای و رسمی فیلمسازی، سریال ‌سازی و برنامه سازی به این موضوع دقت و توجه کنیم و از کسانی که در این زمینه درست و با اهداف منطبق با موضوع کار می کنند تقدیر کنیم.

او به اجرای این جشنواره توسط جوانان سمن ها، اشاره کرد و گفت: بخش زیبای این اتفاق کار جوانان برای جوانان است، یعنی تمام بخش های جشنواره از صفر تا صد را خود جوانان برگزار می کنند که یک کار بزرگ ملی است و خودشان مدعی هستند کاملاً قابل رقابت با جشنواره های ملی است که با حمایت نهادها و ارگان های دولتی و هزینه های کلان انجام می‌شوند.

معاون امور جوانان گفت: این که جوانان بتوانند خودشان برای خودشان تولید محتوا کنند و هم بر این تولید امتیاز دهند و هم فرهنگ سازی و آسیب شناسی کنند، فکر می‌کنیم بهترین مدلی است که می شود انجام داد. اینکه بتوانیم جامعه هدف یک موضوع را درگیر تولید محتوا و نظارت بر آن کنیم کار خیلی ارزنده و بزرگی است که این جشنواره انجام می دهد و جای تقدیر و تشکر دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز