معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

روانشناسان باید به صورت صنفی از مجلس شورای اسلامی مطالبه عمومی کنند/ هدف فقط ازدواج نیست، فرزندآوری اهمیت ویژه‌ای دارد

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۰۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۵۳۴۵
روانشناسان باید به صورت صنفی از مجلس شورای اسلامی مطالبه عمومی کنند/ هدف فقط ازدواج نیست، فرزندآوری اهمیت ویژه‌ای دارد
محمدمهدی تندگویان گفت: یکی از مشکلات اساسی این است که مشاورین و روانشناسان عزم صنفی قوی ندارند و مطالبات خود را به صورت عمومی به مجلس شورای اسلامی ارائه نمی‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در مراسم اعطای مجوزهای جدید به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج گفت: جای تاسف است که تاکنون نتوانستیم به درستی فرهنگ مشاوره را در کشور بین خانواده ها جا بیاندازیم.

او افزود: به نظر من حق هر خانواده ایرانی است که یک مشاوره داشته باشد و این امر باید از مدارس شروع شود و مدرسه های ما مشاوره محور شوند و روانشناسان با آنها پیوند بخورند.

تندگویان تصریح کرد: اگر خانواده ها مشاور محور باشند در مسیر زندگی آنها تغییرات اساسی ایجاد می شود و بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین می رود بنابراین ضروری است که این موضوع اجباری شود و هر خانواده یک مشاوره داشته باشد.

او افزود: از مشکلات اساسی موجود این است که خود مشاورین و روانشناسان عزم صنفی قوی ندارند و دربرخی مسائل و مشکلات پایه کار نیستند.

تندگویان ادامه داد: برای مثال وقتی درمورد مسائلی مانند مالیات به کمیسیون های مجلس شورای اسلامی مراجعه می کنیم چون تاکنون مراجعه عمومی نشده است خیلی مشکل را درک نمی کند چون نماینده های مجلس به درخواست های مردم بیشتر اهمیت می دهد بنابراین درخواست دارم مشاوران و روانشناسان مطالبات خود را به صورت عمومی مطرح کنند تا مسئولان با درخواست عمومی مردم جامعه روبه رو شوند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: وقتی به کمیسیون های مجلس مراجعه می کنیم می گویند این مراکز به صورت تجملی کار می کنند و انقدر درآمد دارند که نیاز به بحث نیست دلیلش این است که تا حالا مطالبه عمومی نشده و روانشناسان مطالبه ای نداشتند.

تندگویان بیان کرد: فعالیت یک مشاور، روانشناس و روانکاو یک نوع ایثارگری است چون آنها هم مشکلات و گرفتاری های مالی، خانوادگی و... دارند اما همچنان به مردم کمک می کنند و آنها را مورد هدایت قرار می دهند.

او اظهار کرد: همین که الان یک جوان وارد مراکز مشاوره را می شود باید از او تشکر کرد چون فرهنگ مراجعه به روانشناس در خانواده ها وجود ندارد پس همین که یک جوان حس کند برای ادامه زندگی باید با متخصصی مشورت کند و حرف گوش دهد کار بزرگی است.

او افزود: درخواست دارم برخورد برای ورود جوانان به مراکز مشاوره متفاوت باشد چون همینکه یک جوان خودش را مشکلاتش را به اشتراک بگذارد نصف کار ما انجام شده چون حس می کند جایگاه دارد و کسی هست که به حرف های او گوش دهد و به سراغ خیلی از آسیب های دیگر نمی رود.

تندگویان تصریح کرد: ما یک اشتباهی در موضوعات مشاوره ای، روانشناسی فرهنگی و ترویجی انجام دادیم آن هم این است که تمرکز بیش از حدی در بحث ازدواج داشتیم آن هم بدون اینکه به دستاوردهای آن فکر کنیم.

او افزود: هدف اصلی فقط ازدواج نیست بلکه تشکیل خانواده و فرزندآوری و تربیت درست فرزندان در جهت کاهش جمعیت است اما ما در سال های اخیر فقط روی بحث ازدواج ورود پیدا کردیم و از هدف اصلی خود دور شدیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: اگر کسی ازدواج کرد و بچه دار نشد یا فقط یک بچه به دنیا آورد، آسیب بزرگی برای جامعه است چون هدف ازدواج جلوگیری از کاهش جمعیت در آینده است که اگر این کار را انجام دهیم ایران را نجات داده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز