معاون اول رئیس جمهور:

امسال محرم به شیوه متفاوت برگزار می‌شود/ ۱۶۴ شهید مدافع سلامت/ در شرایط کنونی تامین ارز دشوار است

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۱:۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۶۸۴۷
امسال محرم به شیوه متفاوت برگزار می‌شود/ ۱۶۴ شهید مدافع سلامت/ در شرایط کنونی تامین ارز دشوار است
اسحاق جهانگیری گفت: محرم و عاشورای حسینی برای همگان در کشور و حتی اقلیت های مذهبی اهمیت دارد و این مقوله امسال به فرم دیگر برگزار می شود.در کشور کسی مخالف برگزاری محرم نیست.این مقوله و تمهیدات وقتی از سوی مسولان سلامت تایید شود برای همگان قابل قبول است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم تجلیل از مدافعان سلامت و نکو داشت روز پزشک صبح امروز پنجشنبه ٣٠مرداد با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد تهران بر گزار شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این مراسم گفت: جامعه پزشکی جایگاه بی نظیر در کشور دارد و بر اساس نظرخواهی از مردم همیشه این قشر مورد اعتماد مردم بودند.

او افزود: در ایام کرونا کادر درمان کار بزرگی انجام دادند که در تاریخ ایران ثبت شده است. کار درمان را این افراد به نوع دیگر انجام دادند. کادر درمان  از جان خود گذشتند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شهادت ۱۶۴ نفر از مدافعان سلامت در روزهای کرونایی که تا کنون پشت سر گذاشته ایم، گفت: شنیدن این قبیل اخبار، تلخ و تکان دهنده است که سرمایه‌های اجتماعی کشور را از دست می‌دهیم. آنان ایثار و ماندگاری را در تاریخ این مرز و بوم ثبت کرده اند.

جهانگیری با بیان اینکه اعتماد، امید و انسجام در جامعه آسیب دیده بود افزود: در این شرایط تیم پزشکی و کادر درمانی امید و اعتماد را افزایش و سرمایه اجتماعی کشور را تقویت کردند. همانند این همبستگی را در دفاع مقدس مشاهده کردیم و هم اکنون در قالب ایثارگری کادر درمان قابل مشاهده است.

به گفته او کرونا تاثیرات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی و... بسیاری داشته است. برای مثال هم اکنون کنکور برگزار می شود این کنکور برای همگان چالش برانگیز بود اما بالاخره برگزار شد.

جهانگیری ادامه داد: محرم و عاشورای حسینی برای همگان در کشور و حتی اقلیت های مذهبی اهمیت دارد و این مقوله امسال به فرم دیگر برگزار می شود. در کشور کسی مخالف برگزاری محرم نیست. این مقوله و تمهیدات وقتی از سوی مسئولان سلامت تایید شود برای همگان قابل قبول است شعار هر خانه یک حسینه مناسب است.

او گفت: در شرایط تحریم دولت برای مردم به صحنه آمده است برای مثال در طرح تحول سلامت حتی دورترین نقاط کشور هم مجهز به بخش درمان هستند.

جهانگیری تاکید کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا کادر درمان تجهیزات لازم را نداشتند اما امروز تجهیزات به اندازه کافی وجود دارد. اما در زمینه تامین دارو هنوز دغدغه مند هستیم در این شرایط تامین ارز دشوار است. برای مثال ارز برای تهیه دارو در کره جنوبی  وجود دارد اما همکاری نمی کننددر حالی که بیش از ۷ میلیادر دلار از پول نفت ایران در حساب این کشور وجود دارد و کشورها که حساب ایران را بلوکه کرده اند در تاریخ چه پاسخی می دهند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: به وزیر بهداشت گفته ام واکسن کرونا در هرجای دنیا تولید شود می توانیم آن تامین کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز