ورود سرشاخه گل رزینی به کشور برای تخریب بدن معتادان/ صنایع دستی، پوششی جدید برای قاچاق مواد مخدر+ عکس

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۷:۰۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۷۲۶۷
ورود سرشاخه گل رزینی به کشور برای تخریب بدن معتادان/ صنایع دستی، پوششی جدید برای قاچاق مواد مخدر+ عکس
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: اشخاصی دستگیر شدند که با استفاده از صنایع دستی همچون گلیم و آغشته کردن این قبیل صنایع دستی به موادمخدر مقادیر قابل توجهی از این مواد را جا به جا می کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قاچاقچیان مواد مخدر به‌ واسطه چرخش مالی هنگفتی که در تجارت غیرمجاز موادمخدر است، به صورت پویا عمل می‌کنند و به لحظه شگردهای خود را تغییر می‌دهند. در عرصه مبارزه با این پدیده خانمان برانداز مشکلات زیادی وجود دارد. از قاچاق مواد مخدر از راه دریا گرفته که در بستری حدود 2000 کیلومتری صورت می گیرد تا قاچاق هوایی و زمینی که هر کدام از آن ها نیز با شگردهای مختلف صورت می گیرد. 

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در این خصوص گفت: در عملیات اخیر پلیس مبارزه با موادمخدر اشخاصی دستگیر شدند که با استفاده از صنایع دستی همچون گلیم و آغشته کردن این قبیل صنایع دستی به موادمخدر مقادیر قابل توجهی از این مواد را جا به جا می کردند.

موادمخدر

او در خصوص شیوه عملکرد این باند در جا به جایی موادمخدر افزود: این مجرمین در حالی که قصد داشتند این موادمخدر را از طریق هوایی و در قالب گلیم های بسته بندی شده به خارج از کشور منتقل کنند دستگیر شدند و تمامی این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند. این افراد لایه های زیرین گلیم را به تریاک آغشته کرده بودند که با هوشیاری مامورین به دام افتادند.

این مقام انتظامی در خصوص مخدرهای بسیار خطرناکی که امروزه وارد کشور می شود نیز اظهار کرد: سرگل یا همان سرشاخه گل رزینی که ضریب تخریب آن بیش از 60 درصد است و اثرات بسیار مخربی بر بدن افراد معتاد می گذارد در حال توزیع در شهر تهران بود و در قالب بسته های کوچک آماده شده بود که با اقدام به موقع مامورین مبارزه با موادمخدر پایتخت به دام افتادند. سرگل با هدف و به صورت مشخص از برخی کشورهای خارجی به ایران صادر می شود و محصول تراریخته گل است و بر روی این گیاه اقدامات شیمیایی زیادی انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در پایان اذعان کرد: امروزه هزاران معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که خانواده های آن ها حتی به آن ها نگاه نمی کنند. این ها همان افرادی هستند که تصور می کردند با یک بار مصرف معتاد نخواهند شد. این افراد همان اشخاصی هستند که تصور می کردند گل و یا همین ماده سرگل اعتیاد آور نیست اما امروزه به شدت گرفتار اعتیاد شده اند و بسیاری از آن ها دیگر راه برگشتی ندارند و حتی برخی از آن ها جان خود را از دست داده اند.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز