رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی خبر داد:

ابتلای تعدادی از پرسنل امداد و نجات به کرونا/ جان باختن ۲۸ نفر در مسیرهای کوهستانی در مردادماه/ ترافیک در مسیر دماوند همچنان ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۰۹:۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۹۵۶۵
ابتلای تعدادی از پرسنل امداد و نجات به کرونا/ جان باختن ۲۸ نفر در مسیرهای کوهستانی در مردادماه/ ترافیک در مسیر دماوند همچنان ادامه دارد
حمید مساعدیان گفت: در مردادماه 28 نفر از شهروندان به علت عدم توجه به هشدارهای ایمنی در مسیرهای کوهستانی جان خود را از دست دادند و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

حمید مساعدیان، رئیس امداد و نجات واکنش سریع فدراسیون کوهنوردی، به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: طی پنج ماه نخست امسال حوادث حوزه کوهستان 6 درصد افزایش پیدا کرد. به همین میزان تعداد جان باختگان و مصدومین نیز افزایش پیدا کرده است.

او در خصوص علل این افزایش سوانح با وجود شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: مردم در روزهای شیوع کرونا از مسیرهای خلوت تر تردد کردند و این یکی از علت هایی است که سبب شده شهروندان به علت عدم آشنایی با مسیرها دچار حادثه های بیشتری شوند.

رئیس امداد و نجات واکنش سریع فدراسیون کوهنوردی گفت: در مردادماه 28 نفر از شهروندان به علت عدم توجه به هشدارهای ایمنی در مسیرهای کوهستانی جان خود را از دست دادند و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

مساعدیان در خصوص تمهیدات سازمان امداد و نجات برای فصل سرما اظهار کرد: در این زمینه احتمالا محدودیت هایی وضع شود. در سال 99 محدودیت ها از اردیبهشت ماه به واسطه کرونا تنظیم شده بود.

او افزود: در فصل سرما با توجه به شرایط روز نیز این محدودیت ها وضع خواهد شد. متاسفانه با وجود وضع محدودیت ها شاهد هستیم تعداد زیادی از شهروندان از این محدودیت ها تخطی می کنند. در این زمینه به جز توصیه نمی توانیم اقدام دیگری انجام دهیم.

مساعدیان گفت: افرادی که از این محدودیت ها تخطی کنند باید توجه داشته باشند که در وهله اول به خود و خانواده خود آسیب می زنند. پناهگاه ها و مسیرها به علت اینکه در دسترس نیستند احتمال آلوده بودن آن ها به کرونا وجود دارد و در بازگشت این ویروس را افراد به خانواده خود نیز منتقل می کنند. در میان پرسنل امداد و نجات و هیات های کوهنوردی نیز تعدادی مبتلا شدند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات تاکید کرد: امروزه تردد و صعود به قله دماوند همچنان ممنوع است اما این ممنوعیت‌ها منجر به محدودیت تردد نشده است.

او افزود: در این زمینه شهرداری و بخشداری‌ها با ما همکاری نمی‌کنند. درآمد این شهر از کوهنوردی در فصل تابستان است و به همین علت با ما همراه نشده اند و مسیر برای صعود را مسدود نکرده اند. همین امر سبب شده است تا حتی در این مسیر ترافیک داشته باشیم. امروزه علاوه بر مسیر جنوبی سایر مسیرها نیز پرتردد است و امکان مقابله با آن وجود ندارد.

مساعدیان در خصوص تماس های متقلبانه برای امدادرسانی اذعان کرد: این صحبت از سوی مسئولین هلال احمر بیان شد و ما همان زمان نیز این اتفاق را تکذیب کردیم. با ارتباط نزدیکی که با استان ها و مناطق مختلف داریم ابتدا از ما استعلام می کنند و امداد هوایی پس از پایش سانحه صورت می گیرد.

او ادامه داد: اشخاصی نیز که این اقدام را انجام دهند با آن ها برخورد خواهد شد. بیان چنین مطالبی به جز انحراف افکار عمومی هیچ فایده دیگری ندارد. در این راستا تعامل بیشتر هلال احمر می تواند منجر به امدادرسانی دقیق تر شود. ما حتی برای اتفاقات جزئی نیز امدادهوایی اعزام نکرده ایم.

رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی در پایان با اشاره به احداث چند پناهگاه در سطح کشور گفت: به زودی ساخت 5 پناهگاه در سطح کشور زیر نظر سازمان توسعه اماکن ورزشی و از طریق فدراسیون کوهنوردی عملیاتی خواهد شد تا تاسیسات استانداری در اختیار کوهنوردان قرار گیرد.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز