آخرین اخبار از سیل شرق کشور؛

وقوع سیل در استان‌های شرقی کشور/ امدادرسانی به ۴۴۳ نفر از سیل زدگان خراسان

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۰:۴۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۹۸۷۲
وقوع سیل در استان‌های شرقی کشور/ امدادرسانی به ۴۴۳ نفر از سیل زدگان خراسان
در پی بارندگی‌های شدید در خراسان جنوبی نیروهای هلال احمر به ۴۴۳ حادثه دیده از سیلاب امداد رسانی کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در خصوص وقوع سیل در استان های شرقی کشور گفت: در پی بارندگی های شدید در استان خراسان جنوبی به باغات و برخی تاسیسات شهرهای بیرجند، سربیشه و خوسف خسارتی وارد شد. در جنوب استان کرمان، راین، بافت و جیرفت نیز شاهد وقوع سیل بودیم که زیرساخت های عشایری و کشاورزی را در این مناطق تخریب کرده است.

او افزود: در استان سیستان و بلوچستان در شهرستان خاش نیز شاهد وقوع سیلاب بودیم که به برخی از منازل مسکونی و راه ها خسارت وارد کرده است. عملیات ادامه دارد و گزارشات تکمیلی نیز بزودی اعلام خواهد شد. تا این لحظه گزارشی از مصدومیت جدی و جان باختن شهروندان واصل نشده است.

اعزام نیروهای هلال احمر به ۱۲ منطقه متاثر از سیل و آبگرفتگی

محمد رضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در خصوص عملیات های نجات در استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان خراسان جنوی و به دنبال آبگرفتگی و وقوع سیلاب، نیروهای هلال احمر به ۱۲ منطقه متاثر از سیل و آبگرفتگی اعزام شدند. 

او با بیان اینکه در این ماموریت ها به ۴۴۳ حادثه دیده در چهار شهرستان خدمات امدادی ارائه شده است، ادامه داد: ۳۳۱ حادثه دیده در شهرستان بیرجند، ۸۰ نفر در خوسف، ۲۴ نفر در سربیشه و هشت نفر در نهبندان از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شده اند. ۹۰ نیروی امدادی در قالب ۳۲ تیم عملیاتی در این امدادرسانی‌ها حضور داشته اند.

رضایی از به کارگیری ۳۱ خودرو در این امدادرسانی ها خبر داد و افزود: ۴۴ عدد ست سبک نجات، یک ست کوهستان، ۱۲ موتور پمپ و کف کش در این امدادرسانی ها به کارگیری شده است. ۵۶ بسته مواد غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شده است، نیروهای امدادی تا سحرگاه امروز در حال امدادرسانی بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به مسدود بودن راه ها در روستاهای خوسف و منطقه گیوک، توزیع اقلام زیستی در این مناطق ادامه دارد. با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع رعد و برق، رگبار پراکنده و احتمال جاری شدن روان آب در شهرستان های خوسف، نهبندان و سربیشه  نیروهای عملیاتی در آمادگی کامل هستند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز