افت دما در برخی از استان‌های ساحلی دریای خزر

۱۳۹۹/۰۶/۰۸ - ۰۹:۴۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۰۹۲۶
افت دما در برخی از استان‌های ساحلی دریای خزر
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افت نسبی دما در برخی استان‌های ساحلی دریای خزر و شرق کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب (۸ شهریو ماه) در استان‌های هرمزگان، جنوب فارس و ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

او ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه (۹ و ۱۰ شهریور) در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه مناطق شرق آن در استان خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و افت دما پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: همچنین طی این مدت با افزایش سرعت باد در نیمه شرقی کشور که با افت نسبی دما نیز همراه است در برخی مناطق به‌ویژه زابل، وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بعدازظهر فردا (۹ شهریور ماه) در جنوب فارس و ارتفاعات و شرق هرمزگان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر دوشنبه (۱۰ شهریور) و برخی ساعات سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ شهریور) در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های غربی کشور نیز افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او، در روزهای امروز و فردا (۸ و ۹ شهریور) دریای خزر به‌ویژه بخش‌های شرقی آن مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ شهریور) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۰ شهریور) کمی تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما