معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری مطرح کرد:

حضور ۳۰ درصدی زنان در سمت‌های مدیریتی تا پایان امسال/ ثبت ۴۰ برند از محصولات کشاورزی/ لایحه تامین امنیت زنان به زودی تقدیم دولت و مجلس می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۰:۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۲۰۶۲
حضور ۳۰ درصدی زنان در سمت‌های مدیریتی تا پایان امسال/ ثبت ۴۰ برند از محصولات کشاورزی/ لایحه تامین امنیت زنان به زودی تقدیم دولت و مجلس می‌شود
زهرا جواهریان گفت: رشد مناسبی در مدیریت زنان داشتیم 6/13 از زنان در ابتدای دولت تدبیر و امید در رده های مدیریت میانی بودند که البته در سه سال اخیر رشد مناسبی داشته ایم و امید است تا پایان امسال 30 درصد زنان در سمت مدیران باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا جواهریان، معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری در نشست خبری این معاونت  که امروز صبح برگزار شد گفت: در راستای عدالت جنسیتی 188 شاخص اختصاصی تاکنون تدوین شده است. این شاخص های از طریق مرکز آمار ایران تهیه شده است. در مرحله بعد سامانه رصد در هفته دولت رونمایی شد. اطلاعات شاخص وارد سامانه شده و برنامه هایی که دستگاه ها در ارتقای این شاخص ها دارند ارائه داده و در انتها بتوان شاخص ها را بررسی کرد. یکی از برنامه های سامانه به این شکل است که  در هر 31 استان بتوان بازخوردها را بررسی کرد.

به گفته او رشد مناسبی در مدیریت زنان داشتیم 6/13 از زنان در ابتدای دولت تدبیر و امید  در رده های مدیریت میانی بودند که البته در سه سال اخیر رشد مناسبی داشته ایم  و امید است تا پایان امسال 30 درصد زنان در سمت مدیران باشند.

جواهریان تصریح کرد: تمامی مدیران در شورای برنامه ریزی استان نمایندگان مجلس در تدوین و تصویب این مقوله نقش داشته و تمامی برنامه های استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

او بیان کرد: در زمینه تحکیم بنیاد خانواده اقداماتی با همکاری سه قوه انجام شده است. 15 دستگاه اجرایی حضور داشتند و شاخص ها طراحی و شناسنامه آنها تهیه و در قالب رصد قرار می گیرد.

جواهریان ادامه داد: طرح ملی خانواده در 68 طرح کشور اجرا شده است. طرحی در قالب سفیران فرهنگی با وزارت علوم داشتیم که 150 کانون فرهنگی در حال آموزش هستند و امید است در سراسر کشور بتوان سفیران فرهنگی را داشته باشیم.

به گفته او  370 دختر بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان وجود دارد و با آموزش 70 هزار معلم وزرش توانستیم دختران را در زنگ ورزش فعال کنیم.

او درباره زنجیره تولید بازار گفت: توانستیم تولیدات را وارد بازار کنیم و 38 هزار وام سرپرست خانوار را به زنان اختصاص دهیم. و اقداماتی در حمایت از صندوق های خرد روستا ها و ایجاد کمپین زنان انجام داده ایم.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری درباره محصولات کشاورزی ادامه داد: جهاد کشاورزی 400 محصول سالم دارد که 40 تا از آنها به برند تبدیل شده اند همچنین در زمینه گیاهان داروی 21 دارو تولید و به بازار ارائه شده است.

او بیان کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی زنانی که عضو سازمان های حمایت گر نبودند به شناسایی آنان پرداختیم و مهارت آموزی برایشان انجام شده است و بر اساس قانون برنامه ششم تلفیق اقدام و عمل زنان ارائه  و به تصویب دولت رسید.

جواهریان در خصوص زنان زندانی افزود: با شعار زندان جای مادران نیست کمپینی در این باره تشکیل شده و معاون رئیس جمهور از زندان ها بازدید داشت و سبب آزادی برخی از زنان شده است.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری ادامه داد: تاب آوری اجتماعی در 500 نقطه شکل گرفته است. تمرکز بر روی کرونا است. لایحه تامین امنیت زنان به زودی تقدیم دولت و مجلس می شود. اصلاحات مواد قانونی نیز توسط معاونت زنان و خانواده انجام شده است.

جواهریان با تاکید بر ارتقای سلامت زنان و نشاط اجتماعی گفت: در این زمینه کارگروهی تشکل شده است. ارتقای تندرستی و چگونگی ورزش کارکنان انجام شده است. ارائه خدمات در سرطان های شایع زنان را پیگیری می کنیم تا این خدمات رایگان برای زنان روستایی ارائه شود.

او در پایان افزود: بیش از 100 سفر استانی و شهرستانی معاون رئیس جمهوری داشته و بیش از 800 مشاوره تلفنی با هزار و 800 مکاتبه انجام شده است. 14 تفاوهم نامه و 200 اجلاس بین المللی و 100 ملاقات دوجانبه داشته باشیم که در نهایت مرکز تعالی گفت و گوی خانواده را پایه گذاری کنیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز