ثبت نام دانش آموزان در سناد/کنترل وزن در مدارس و مهدهای کودک مورد توجه قرار بگیرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۶:۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۲۳۲۰
ثبت نام  دانش آموزان در  سناد/کنترل وزن در مدارس و مهدهای کودک مورد توجه قرار بگیرد
معاون وزیر گفت: ۲۱.۲ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی اند. ۱۴ درصد نوآموزان چاق و اضافه وزن دارند. فرزندپروری باید با مهارت همراه باشد. باید کنترل وزن در مدارس و مهدهای کودک مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهرزاد حمیدی در سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش  درباره  جزئیات پروژه کنترل وزن و چاقی گفت: دانش آموزان به علت کرونا از فعالیت‌های اجتماعی دور شدند و خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر و افزایش وزن برای آنها وجود دارد.

او تاکید کرد: در این شرایط کرونایی باید تلاش کنیم نسل خودمان را از بلای اضافه وزن و چاقی که ام الامراض است نجات دهیم.

این مقام مسئول افزود: امسال طرح در شرایط سخت‌تری اجرا می شود و اگر حمایت و هدایت شما مدیران مناطق نباشد اجرای این پروژه در این وضعیت دشوار  می‌شود.

حمیدی درباره سلامت کشور گفت:  ۵۹.۳۱ درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن بالا و چاقی هستند که فاجعه است و افراد زیادی جانشان را به علت بیماری های ناشی از چاقی از دست می دهند.

او ادامه داد: ۲۱.۲ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی اند.  ۱۴ درصد نوآموزان چاق  و اضافه وزن دارند. فرزندپروری باید با مهارت همراه باشد. باید کنترل وزن در مدارس و مهدهای کودک مورد توجه قرار بگیرد. 

به گفته او باید تلاش شود تا  نقش خانواده در پیشبرد فعالیت‌های ورزشی و تربیتی افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:  شبکه شاد، رسانه‌ها، معلمان و خانواده‌ها می توانند همراه ما باشند. این مدل نشان دهنده مشارکت فعال و موثر خانه و مدرسه است و در نهایت در یک همکاری دوجانبه پروژه اضافه وزن هدایت می‌شود.

ثبت نام  دانش آموزان در  سناد

او تاکید کرد: از اول تا 25 مهر توجیه منابع انسانی و والدین باید صورت گیرد. از 26 مهر تا 4 آبان غربالگری و ارزیابی اولیه دانش آموزان و ثبت در سناد انجام می شود. از 3 آبان تا 30 بهمن راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی را خواهیم داشت. از دوم تا هشتم اسفند غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان انجام  می شود.

 

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: قصد داریم 3 درصد از آمار دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بکاهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز