مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان مطرح کرد:

برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برای دختران در آبان۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۲۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۵۸۵۳
برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برای دختران در آبان۹۹
فرحناز مینایی‌پور تصریح‌کرد: طرح آموزش نحوه استفاده دختران از فضای مجازی و آشنایی با فرصت‌ها و تهدیدهای این رسانه را در حال پیگیری هستیم. امیدواریم بتوانیم در آبان دوره‌های آموزش مجازی را در سطح کل کشور برای دختران دانش‌آموز برگزار کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در شرایط کنونی بیش از هر دوره دیگر نوجوانان در معرض آسیب هستند. این مقوله می‌طلبد تا اقدامات در راستای مهارت آموزی دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

فرحناز مینایی‌پور، مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان در پاسخ به این سوال که دختران دانش آموز تحت تعلیم کدامیک از اقدامات فرهنگی قرار گرفته و دفتر امور زنان آموزش‌وپرورش چه طرح‌ها و برنامه‌هایی دارد؟ به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: دفتر امور زنان با توجه به ماموریت و رسالتی که درباره دانش‌آموزان دختر در تعلیم و تربیت دارد و البته با توجه به نیاز امروزه دختران دانش‌آموز و اهمیت موضوع دختران در جامعه برنامه‌ها و فعالیت‌های مدونی را مدنظر داشته و در حال اجرا است تا بتوان  با اجرای این برنامه‌ها،  تحولات فرهنگی را برای دختران رقم بزند.

او افزود: باید بگویم که دفتر امور زنان آموزش‌وپرورش طی امضای موافقت‌نامه با معاونت امور زنان ریاست جمهوری طرح‌هایی را در دستور کار خود قرار داده که شامل طرح‌های افزایش مشارکت‌های اجتماعی دختران، آموزش مهارت‌های گفت‌و‌گو و ارتباط موثر  است.

مینایی‌پور تصریح کرد: این طرح‌ها در راستای ایجاد تحولات فرهنگی در دختران دانش‌آموز است، البته  این دفتر علاوه‌بر طرح‌های فوق مسابقه فرهنگی – هنری با محوریت فیلم و عکس و با موضوع دختران، خانواده و گذر از کرونا را هم در حال پیگیری دارد. همچنین طرح آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی برای دختران را در دستور کار قرار داده و در حال انجام مقدمات اجرای این دوره آموزشی هستیم.

او با اشاره به اینکه هر یک از طرح‌ها بر اساس اهداف کمی و کیفی خاصی تهیه و تدوین شده‌اند، گفت: در طرح افزایش مشارکت‌های اجتماعی دختران که اکنون در مرحله تربیت مربی و تسهیلگران استانی این طرح در فضای مجازی در  شرایط کرونا هستیم به‌دنبال افزایش سطح انگیزشی دانش‌آموزان دختر در راستای مشارکت و فعالیت‌ها در نهادهای مدنی و افزایش حس مسئولیت در نوجوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

مینایی‌پور افزود: در طرح آموزش مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر آنچه که به عنوان هدف مدنظر ماست تقویت مهارت‌های ارتباطی، همدلی و مفاهمه و گفت‌وگو و نیز تحکیم بنیان خانواده و تقویت ارتباط و تقویت نگرش با نسل قبل است. اینکه بتوانیم با اجرای این طرح باعث ترویج گفتمان‌های تحول آفرین برای رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه شویم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مسابقه فرهنگی- هنری قرار است در قالب عکس و فیلم 100 ثانیه برگزار شود و با توجه به نقشی که این روزها دختران ما در خانواده و درباره گذر از کرونا دارند که انصافا هم نقش قابل توجهی است.

به گفته او حوزه زنان آموزش‌وپرورش در نظر دارد تا این موضوع را در یک جشنواره و با حضور تمامی دانش‌آموزان دختر مدارس کشور به صورت مسابقه برگزار کند تا این فرصت ایجاد شود دختران ما بتوانند در موضوع نقش خود در ایام کرونا در خانواده عکس یا فیلم تهیه کرده و در این جشنواره شرکت کنند.

مینایی‌پور تصریح‌کرد: طرح آموزش نحوه استفاده دختران از فضای مجازی و آشنایی با فرصت‌ها و تهدیدهای این رسانه را در حال پیگیری هستیم. امیدواریم بتوانیم در آبان دوره‌های آموزش مجازی را در سطح کل کشور برای دختران دانش‌آموز برگزار کنیم.

انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز