مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی:

هدف بعدی لغو روادید تونس و هند است/بخش خصوصی روسیه پس از لغو روادید به سمت ایران سرازیر می شود/ لغو روادید میان ایران و عراق چالش‌های زیادی دارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۴:۵۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۹۲۵۹
هدف بعدی لغو روادید تونس و هند است/بخش خصوصی روسیه پس از لغو روادید به سمت ایران سرازیر می شود/ لغو روادید میان ایران و عراق چالش‌های زیادی دارد
محمد قاسمی با اشاره به نقش لغو روادید در افزایش ورودی توریست به کشور گفت: به دنبال لغو روادید دو طرفه با هند و تونس هستیم که نتیجه آن پس از برگزاری جلسات میان طرفین مشخص خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ لغو روادید روسیه چندی پیش خبرساز شد و این امید در علاقمندان به سفر ایجاد کرد که می توانند بدون نگرانی از کشورهای مختلفی دیدن کنند اما این نکته مطرح است که کدام کشورها به این صف اضافه می شوند؟

صدور ویزای فرودگاهی مرحله اول آسان سازی سفر است

محمد قاسمی، مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی در خصوص مزایای لغو روادید با سایر کشورها به خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: در راستای توسعه گردشگری در سال اخیر دو اقدام انجام گرفت که تاثیر آن بر رونق صنعت گردشگری و جذب سرمایه خارجی به خوبی مشاهده شد و آن اقدام لغو روادید برای ورود اتباع چین و عمان به کشور بود.

او افزود: در برنامه بعدی به دنبال لغو روادید دو طرفه با هند و تونس هستیم که نتیجه آن پس از برگزاری جلسات میان طرفین مشخص خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: اساسا لغو روادید به طور کلی یکی از اهداف سازمان جهانی جهانگردی است که به عنوان یک آژانس رسمی ذیل نهاد مهمی همچون سازمان ملل است. برنامه گشایش در امر روادید یکی از دستور کارهای همیشگی این سازمان است و کشورها در جلسات مقرر باید گزارش های خود را در این خصوص ارائه دهند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در این راستا چارچوب های مختلفی وجود دارد که صدور ویزای فرودگاهی مرحله اول آسان سازی سفر است و در مراحل بعدی صدور الکترونیکی، لغو روادید گروهی و انفرادی قرار دارند که هر کدام می توان اثرات مثبتی در پی داشته باشد. یکی از برنامه هایی که به تایید سازمان جهانی جهانگردی رسیده است همین چارچوب ها است.

قاسمی با اشاره به اهمیت لغو روادید افزود: قطعا شخص گردشگر بین دو مقصد گردشگری که یکی از آن ها باید از دو هفته قبل مدارک و لیست هایی را تهیه کند و چندین کار اداری انجام دهد و آن مقصد گردشگری که صرفا گذرنامه می خواهد، مقصد دوم را انتخاب می کند. نمونه بارز این امر لغو روادید دو طرفه ایران و ترکیه بود که کمک بسزایی به مراودات دو کشور کرد.

لغو روادید شرایط سفر ارزان تر را مهیا می کند

مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی  با اشاره به اینکه لغو روادید در مرحله اول شرایط سفر ارزان تر را مهیا می کند، تصریح کرد: در مرحله بعد عامل اعتمادسازی در عرصه جهانی است. اینکه امروز روادید بین ایران و روسیه لغو شود باعث شده تا سایر کشورها نیز رغبت پیدا کرده و به ایران اعتماد کنند. امروزه بخش خصوصی روسیه تمایل دارد تا به سمت ایران برای تبادل تجاری گرایش پیدا کند.

او افزود: ما امروزه در راستای جذب توریست از اصل عمل متقابل در لغو روادید چشم پوشی کرده ایم به شکلی که امروزه شاهد هستید برخی کشورها با وجود اینکه برای شهروندان ایران روادید را لغو نکرده اند اما آن ها می توانند بدون اخذ روادید وارد ایران شوند. در وزارت خارجه کشورمان یک اداره با نام دیپلماسی گردشگری وجود دارد که اساسا شکل گیری آن به این معنا است و رویکرد وزارت خارجه در خصوص جذب گردشگر مثبت است. 

سند ملی توسعه گردشگری ابلاغ شده است

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی در ادامه اذعان کرد: سند ملی توسعه گردشگری مصوب هیات دولت ابلاغ شد که ذیل آن سند بسته های مختلفی تعریف شده است که یکی از آن ها بسته دیپلماسی گردشگری است.

به گفته او اولویت ما برای لغو روادید، کشورهایی است که منفعت بیشتری می توانند برای ایران داشته باشند.

قاسمی تاکید کرد: امروزه لغو روادید میان ایران و عراق می تواند ثمرات خوبی داشته باشد اما در این میان ملاحظات و چالش های زیادی وجود دارد که بواسطه آن ها این امر صورت نمی گیرد. 

لغو روادید صربستان یک طرفه بود

مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی در خصوص لغو روادید با کشور صربستان گفت: صربستان خود به صورت یک طرفه روادید را برای ورود شهروندان ایرانی لغو کرد. این اقدام دولت آن ها و سیاست های روز آن کشور بوده است و در ادامه به نظر می رسد منفعت های لازم را کسب نکرده است.

او افزود: این کشور در جذب توریست کیفی ناموفق بوده بدین ترتیب لغو روادید را ملغی کرده است. در این خصوص نیز هیچ مکاتبه ای با ایران نداشته اند و مشکلی میان ایران و صربستان نبوده است.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: طولانی بودن روند لغو روادید بزرگ ترین مانع در راستای این امر است. لغو روادید با بسیاری از کشورها به نفع ایران است اما سایر دستگاه ها ملاحظاتی دارند که اجازه نمی دهند لغو روادید صورت گیرد. این یک مانع نیست بلکه سنجش تمامی جوانب برای لغو روادید است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز