نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

نیازمند تحول در دانشگاه فرهنگیان هستیم/ مسئولیت سنگین بر دوش جوانان در گام دوم انقلاب

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۱:۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۰۵۰۴
نیازمند تحول در دانشگاه فرهنگیان هستیم/ مسئولیت سنگین بر دوش جوانان در گام دوم انقلاب
حجت السلام دادگر گفت: دانشگاه فرهنگیان نیازمند تحول است این دانشگاه باید از سازمان آموزشی فاصله گرفته و به حل مسائل بپردازد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان روز شنبه ۲۹ شهریور  در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در این نشست گفت: مجاهدت های بسیاری برای امنیت کشور انجام شده است. باید دانست که انگیزه ها را چگونه تنظیم کرد همچنین با توجه به تجارب اساتید از آن به عنوان مدیریت دانش استفاده کرد.

او افزود: در آستانه اربعین حسینی هستیم امسال از پیاده روی اربعین محروم هستیم. فقط موکبهای اندکی در عراق برای مردم این کشور برپا می شود. توفیق پیاده روی اربعین را نداریم اما می توانیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

دادگر تصریح کرد: تحریم‌های خارجی و کم تحرکی برخی از مسئولان را شاهد بودیم اما در دوران کرونا شاهد همکاری و همبستگی بودیم. البته برخی از پرستاران و پزشکان نیز ترک کار کردند. از سوی دیگر باید به مجاهدت شهدا توجه کرد. آنها از کیان این ملت دفاع کردند.

او ادامه داد: ملتی قدر شناس و وفاداری داریم. برخی از مسئولان غافل هستند و فشارهای بسیاری به مردم تحمیل شده است. برخی دست های بیگانه در کار است.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: باید عاشورا را نقطه عطف تاریخ دانست. در گام دوم انقلاب مسئولیت سنگین بر دوش جوانان است باید در تعلیم و تربیت وظایف خود را بدانیم. تحول در نظام آموزشی مطرح است. برای مثال برخی از افراد تحصیل کرده به حوزه رفته و نکاتی را برداشت کرده و در خارج از کشور ترویج می دهند. برای مثال مباحثه و پیش مطالعه از اهمیت برخوردار است.

دادگر گفت: دانشگاه فرهنگیان نیازمند نظام تربیتی و نقشه جامع است.در غیر این صورت تمامی نظام های تربیتی با مشکل مواجه است. لازم است در نظام تربیتی تناقض ها برطرف شود. آینده ومدیریت پژوهش از اهمیت بسیاری برخوردار است و این مهم بدون رصد امکان پذیر نیست .

او افزود: در دانشگاه فرهنگیان شیوه مدیریت دانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید زیر ساخت های مناسب در این باره وجود داشته باشد. دانشگاه فرهنگیان نیازمند تحول است این دانشگاه باید از سازمان آموزشی فاصله گرفته و به حل مسائل بپردازد. بر اساس گزارشات از فعالیت دانشگاه فرهنگیان مشکلاتی را شاهد هستیم که در این راستا نیازمند چابک سازی دانشگاه هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز