دبیر علمی سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران:

افزایش ۲۵۰ درصدی انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ۹ استان

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۱:۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۰۵۴۱
افزایش ۲۵۰ درصدی انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ۹ استان
امیررضا رادمرد از افزایش ۲۵۰ درصدی انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ۹ استان خبر داد.

دبیر علمی سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران از افزایش ۲۵۰ درصدی انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ۹ استان پرجمعیت کشور به دلیل شیوع کرونا در اسفند ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد که این آمار حاصل نتایج مطالعه ای جامع و مولتی سنتریک در کشور می باشد.

این مطالعه که با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور برروی آمار بیش از 30 بیمارستان بزرگ ارجاعی در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، رشت، گرگان، کرمان و یزد انجام شده و نتایج آن درمجله فرهنگستان علوم پزشکان ایران (Archives of Iranian Medicine) دردست چاپ است، نشان داد که در اسفند سال ۹۸ نسبت به اسفند سال ۹۷ تعداد مواد سی تی اسکن ریه حدودا سه و نیم برابر شده و به بیش از ۱۱ هزار مورد رسیده است. این آمار به وضوح نشان دهنده بارسنگین پاندمی کرونا بر جامعه رادیولوژی کشورمی باشد.

امیررضا رادمرد، دبیر علمی سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران اظهار داشت: این کنگره از ۱۳ تا ۱۶ آبان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین مباحث در حوزه های مختلف خصوصا تصویر برداری ریه،  عروق، اسکلتی - عضلانی، زنان-مامایی و هوش مصنوعی در آن مورد بحث و گفت‌‌وگو قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا، کنگره به صورت مجازی در قالب 12 وبینار و بیش از 70 سخنرانی ضبط شده برگزار می شود، گفت: شعار کنگره امسال "رادیولوژی خط مقدم نبرد با بیماری‌های فراگیر جهانی" است.

رادمرد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا رادیولوژی نقش مهمی در تشخیص بیماری و تعیین پلن درمانی بیماران داشته است،  یادآور شد: در ابتدای بروز اپیدمی کرونا در کشور که تست های تشخیص قطعی آزمایشگاهی (پی سی آر)  به میزان کافی در دسترس نبوده و یا دارای دقت اندکی بودند، سی تی اسکن ریه نقش بسیار کلیدی در تایید تشخیص بیماری داشت و هنوز هم علیرغم افزایش کیفیت تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی، تصویربرداری نقش بسیار مهمی در تشخیص بیماری، تعیین شدت درگیری ریه و بررسی عوارض ثانویه آن دارد.

او خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از بهترین روش های تعیین شدت درگیری ریه در ابتلا به ویروس کرونا، تصویربرداری ریه است، این موضوع امسال در سی و ششمین کنگره سالیانه به عنوان یکی از موضوعات اصلی برگزیده شده و شعار کنگره نیزحول این محورانتخاب گردیده است. لازم به ذکر است که در کنگره سی و ششم رادیولوژی، سخنرانان برجسته و صاحب نظرخارجی نیز از کشورهای فرانسه، انگلستان، آمریکا، کانادا واتریش با هدف انتقال دانش روز به رادیولوژیستهای کشور، به صورت مجازی حضورخواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز