وزیر آموزش و پرورش:

هیچ فردی در آموزش و پرورش به دنبال سند ۲۰۳۰ نیست

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۰۹:۳۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۰۹۶۵
هیچ فردی در آموزش و پرورش به دنبال سند ۲۰۳۰ نیست
محسن حاجی میرزایی گفت: تمامی وزرا به سند تحول توجه داشته اند اما مسیرها نیازمند نقد عالمانه است در آموزش و پرورش هیچ فرد به دنبال سند ۲۰۳۰ نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم آغازین سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باحضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش امروز  یک شنبه 30 شهریور برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: محرم بزرگترین کلاس فراگیری برای اقشار جامعه است. حماسه حسینی پر رمز و  راز ترین اتفاق تاریخ است. درآستانه چهلمین سالروز دفاع مقدس هستیم.ایثارگران به تقویت جمهوری اسلامی اهتمام ورزیدن و همه‌ ما مدیون ایثارگران و شهداهستیم. امیداوریم شرمنده آنها نباشیم.

او افزود: فعالیت‌های آموزشی دانشگاه ها از اهمیت برخوردار است. شاید مهمترین و نگران کننده ترین مخاطره بر اثر کرونا در حوزه آموزش بود. به دلیل شیوع کرونا حوزه های مختلف به ویژه فعالیت های علمی  آغاز شد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در فضای مجازی مورد نقد قرار گرفته ایم اما ما به نگرانی خانواده ها اهمیت می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به انتخاب خانواده ها هم بها می دهیم. خانواده ها می توانند از روش‌های مختلف برای آموزش دانش آموزان استفاده کنند. البته ما آموزش های حضوری را ترجیح می دهیم. بر اساس پیش بینی ها هیچ دانش آموزی از آموزش باز نمی ماند.

او تاکید کرد: ما به فرمانده های سلامت و دستورالعمل وزارت بهداشت عمل کرده و نظارت گسترده از سوی وزارت بهداشت و انجمن اولیا ومربیان انجام می شود. در دانشگاه هم افراد با رعایت پروتکل ها می توانند فعالیت کنند.

حاجی میرزایی افزود: امروز صاحب نظران پزشکی بر این باورند که اختلال در تنفس سلولهای مغزی را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است آسیب‌های حیاتی به دنبال داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: جامعه ای که کرکره آموزش را پایین می کشد در دنیای امروز دچار اختلال می شود. جامعه آن گونه که فراگرفته عمل می کند. آموزش رمز تمایز و تنوع جوامع است. عدالت در بسترآموزش شکل می گیرد.

حاجی میرزایی گفت: باید روی یادگیری تمرکز کرد و تاثیرگذارترین رفتار در شکل گیری هویت است. نمی توان آموزش را کم اهمیت دانست. آنچه که به جامعه طراوت می‌دهد آموزش است.

به گفته او دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مورد توجه مقام معظم رهبری است. ساختار این دانشگاه ها با دیگر دانشگاه ها متفاوت است همه دانشگاه ها عالم تربیت می کند اما این دو دانشگاه معلم تربیت میکنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی وزرا به سند تحول توجه داشته اند اما مسیرها نیازمند نقد عالمانه است. اگر تمامی سند را کنار بگذاریم و فقط به معلم توجه کنیم راندمان این دو دانشگاه در پرورش معلمان کار آمد مورد توجه است. اگر به دنبال مسیر برای هیات علمی هستیم باید مسیر جدید ایجاد کنیم. همه دارایی جامعه در دستان ماست باید نگاه متفاوت داشت.

او اظهار کرد: ۶۰۰هزار معلم در حال فعالیت هستند. ما نباید دنبال بودجه بروید بلکه باید به ایجاد خلاقیت توجه ویژه ای کرد.

حاجی میرزایی ادامه داد: به باور من معیار دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی حل مسئله است. اگر خواستار بررسی تحقق سند هستید باید از خود سوال کنید در کنار مطالبه گری همگان مسئول هستند.

وزیر گفت: از خداوند خواستارم تا در برابر شهدا شرمند نباشیم در آموزش و پرورش هیچ فرد به دنبال سند ۲۰۳۰ نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز