معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران:

خودروهای دیزل سهم اصلی را در آلودگی هوای تهران دارند

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۰۸:۲۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۱۳۶۵
خودروهای دیزل سهم اصلی را در آلودگی هوای تهران دارند
محمد رستگاری گفت: کیفیت هوای تهران در 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته تفاوت معناداری ندارد. از ابتدای امسال استاندارد کنترل کیفیت هوای تهران سخت گیرانه تر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع کرونا عاملی شد تا آلودگی هوای تهران کم تر مورد توجه قرار گیرد و آلودگی حجیم ازن در فصل گرما به فراموشی سپرده شود. آنچه که در این میان مشخص است وضعیت آلودگی هوای تهران اندکی با توجه به تغییر شاخص ها و سخت گیری های بیشتر برای سنجش آلودگی هوا بهبود یافته است اما نگرانی ها در خصوص 6 ماه دوم سال همچنان وجود دارد.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: کیفیت هوای تهران در 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته تفاوت معناداری ندارد. از ابتدای امسال استاندارد کنترل کیفیت هوا سختگیرانه تر شده است و با استانداردهای جهانی همگام شده است. بنابراین تعداد روزهای هوای پاک ما تغییر کرده است. 

او افزود: سال گذشته 25 روز هوای پاک، 135 روز قابل قبول، 24 روز ناسالم برای گروه های حساس و 1 روز ناسالم برای کل شهروندان بود در صورتی که امسال با شاخص های جدید تعداد روزهای پاک به عدد 15 رسید، تعداد روزهای قابل قبول به 132 رسید و تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس 36 و تعداد روزهای ناسالم برای کلیه شهروندان به 2 روز رسید.

این مقام مسئول در محیط زیست خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای سال گذشته تهران در سال جاری 25 روز هوای پاک، 139 روز هوای قابل قبول و 21 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشته ایم. 

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به تاثیر گرمای هوا بر آلودگی شهر تهران افزود: در چند سال گذشته گرمای هوا تبدیل به عاملی شده است تا تهران بیشتر با آلاینده ازن دست و پنجه نر م کند. باید توجه کرد که دمای هوای تابستان امسال تهران با سال گذشته در یک سطح بوده است و علت اصلی افزایش ازن در هوا، خودروها بودند.

رستگاری با تاکید بر اینکه گرما نقش مهمی در شکل گیری ازن دارد، تصریح کرد: این تاثیرگذاری در بلند مدت نقش خود را بیشتر نشان می دهد و در یک بازه 5 ساله قطعا عامل اصلی افزایش آلاینده ازن گرما بوده است اما در کوتاه مدت منشا آن خودروها بوده اند. 

این مقام مسئول در محیط زیست گفت: امسال نیز با پاییز و زمستان آلوده ای رو به رو خواهیم شد اما سطح آن در حد سال گذشته است.

او در پایان تصریح کرد: میزان آلایندگی ارتباط تنگاتنگی با وضعیت آب و هوا دارد و اگر وارونگی بیشتر باشد آلودگی هوا نیز بیشتر خواهد بود. باید توجه کرد در سنوات گذشته نیز مواردی بوده است که نیمه اول سال هوا بهتر بوده است اما نیمه دوم سال اوضاع بحرانی شده است و متاسفانه امروزه خودروهای دیزل سهم اصلی را در آلودگی هوای تهران دارند و باید به وضعیت آن ها رسیدگی جدی شود.

//انتهای پیام: ۲.۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز