رئیس شورای شهر تهران:

نقش موثر زنان در دفاع مقدس/ منظور از دفاع، رسیدن به صلح پایدار است

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۱:۴۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۲۸۶۵
نقش موثر زنان در دفاع مقدس/ منظور از دفاع، رسیدن به صلح پایدار است
محسن هاشمی گفت: اگر چه جنگ مردانه است، اما در دفاع اگر حضور زنان را نداشته باشیم، نمی‌توانیم به نعمت صلح برسیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صبح امروز چهارشنبه (دوم مهر ماه) همایشی به مناسبت «روز جهانی صلح» و «هفته دفاع مقدس» با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در ساختمان شماره دو شورای شهر برگزار شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این مراسم گفت: جنگ، دفاع و صلح کلماتی هستند که روی لبه چاقو حرکت می‌کنند و اگر رهبران کشور‌ها به آن دقیق نگاه نکنند و مراقب لغت آدمیت نباشند، می‌لغزند و حتی به بهانه دفاع، وارد جنگ می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در ۴۰ سال قبل فرهیختگان سراسر دنیا به این نتیجه رسیدند که روز ۲۱ سپتامبر را به عنوان «روز صلح» توسط مجمع سازمان ملل متحد  ثبت کنند و تلاش می‌کنند یک روز هم شده جنگ را در جهان متوقف کنند، البته این مهم همیشه محقق نشده و هر روز شاهد جنگ در دنیا هستیم.

او ادامه داد: «روز صلح» مصادف با روز حمله ارتش بعث صدام به ایران شده است، به همین دلیل این روز برای ایرانیان اهمیت ویژه‌ای دارد. این جنگ اثرات بسیاری بر زندگی مردم ایران گذاشت، البته تحریفاتی در تاریخ ما صورت گرفته و بعضی جنگ را مقدس می‌دانند. این جنگ نیست که مقدس است، بلکه دفاع، مقدس است و مقام معظم رهبری نیز در صحبت‌های اخیر بر این موضوع تأکید کردند که باید به فکر دفاع بود نه جنگ.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در اسلام هم بر این امر تأکید شده و حتی امیرالمونین (ع) بعد از پیروزی در جنگ‌های یمن و نهروان به دلیل کشته‌های جنگ غمگین بودند. در کشور ما و در جهان امروزی صلح به عنوان یکی از مقدس‌ترین کلمات است.

هاشمی بیان کرد: منظور از دفاع، رسیدن به صلح پایدار است و اگر دفاع وجود نداشته باشد همیشه جهان در جنگ خواهد بود. پدیده دفاع باعث می‌شود خون ریز‌ها سر جای خود بنشینند.

او در خصوص نقش زنان در صلح با اشاره به شرایط کرونا گفت: اگر چه جنگ مردانه است، اما در دفاع اگر حضور زنان را نداشته باشیم، نمی‌توانیم به نعمت صلح برسیم. زنان جامعه نقش اساسی برای دفاع مقدس ایفا می‌کنند و باید نسبت به حضور این گروه از جامعه با دقت رفتار شود که اگر حضور نداشته باشند، جنگ خشن مردانه می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد.

طی این مراسم پوستری به همین مناسبت به امضای اعضای شورای شهر رسید و به زهرا نژادبهرام و الهام فخاری به پاس زحماتشان اهدا شد که به دلیل غیبت فخاری این پوستر به نژادبهرام اهدا شد و همچنین از کتابی که حاوی یادداشت‌های ایران و افغانستان است رونمایی شد و به امضای مهمانان این جلسه رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز