مشارکت زنان استان سمنان در اهدای خون افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۱:۳۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۴۷۲۶
مشارکت زنان استان سمنان در اهدای خون افزایش یافت
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: اهدای خون زنان در استان ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحید بغدادی، مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: ۶ ماهه نخست امسال زنان استان سمنان مشارکت ۶.۲ درصدی در اهدای خون داشتند و انتظار می‌رود مشارکت در کار خداپسندانه اهدای خون در بین زنان بیش از پیش افزایش یاید.

او ادامه داد: زنان در زمان جنگ تحمیلی بیشترین مشارکت در اهدای خون را داشتند، اما به مرور میزان مشارکت زنان کمرنگ شد و باید با کمک رسانه فرهنگ اهدای خون در بین زنان نهادینه شود.

بغدادی تصریح کرد: ۶ ماه نخست امسال اهدای خون در استان سمنان با وجود شیوع کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش  ۳.۲ داشت و این نشان از عملکرد و تاثیر خوب رسانه ها در فرهنگ‌سازی است.

او یادآور شد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و به منزله اهدای زندگی به فرد نیازمند تلقی می‌شود که ثواب این کار خداپسندانه در پیشگاه خداوند محفوظ است و انتظار می‌رود آحاد جامعه در کار خیر اهدای خون مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان اضافه کرد: مردم با آغاز فصل سرما و احتمال اوج گیری کرونا، اهدای خون را فراموش نکنند به فکر نیازمندان خون باشند.

او اظهار داشت: اداره کل انتقال خون استان سمنان تضمین می‌دهد در فضای مربوط به اهدا خون در استان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار پذیرای اهداکنندگان خون است.

او تاکید کرد: شهروندان اهدای خون را فراموش نکنند و بدانند خون اهدایی به افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او یادآور شد: پزشکان معالج در بیمارستان‌ها از طریق بانک خون بیمارستان از انتقال خون در خواست پلاسما می کنند و مراکز انتقال خون نیز پلاسمای تهیه شده را به بیمارستان‌ها تحویل می دهند.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان گفت: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز