گزارش برنا از وضعیت تفکیک زباله در پایتخت؛

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر: ستاد کرونا برای تفکیک زباله مجوز داده است/ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند: عدم ابتلا کارکنان عملیاتی پسماند به کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۵:۳۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۶۳۴۰
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر:  ستاد کرونا برای تفکیک زباله مجوز داده است/ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند: عدم ابتلا کارکنان عملیاتی پسماند به کرونا
سازمان مدیریت پسماند، اردیبهشت ماه سال جاری با دریافت مجوز از ستاد ملی مبارزه به کرونا شروع به تفکیک پسماند کرده است اما در این میان چه پروتکل هایی رعایت می شود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از اردیبهشت ماه سال جاری، سازمان مدیریت پسماند با دریافت مجوز از ستادملی مبارزه با کرونا شروع به تفکیک پسماند کرده است. سوالی که پیش می‌آید این است در این وضعیت چقدر از نیروهای عملیاتی به کرونا مبتلا شدند و اصلا پروتکل تفکیک پسماند چگونه است و نیروها باید چه نکاتی را رعایت کنند؟!

سازمان مدیریت پسماند برای تفکیک زباله از ستاد مجوز گرفته است/میزان ابتلای نیروهای عملیاتی به ویروس کرونا کم است

آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران درمورد نحوه نظارت بر تفکیک پسماند در شرایط کرونایی به خبرنگار اجتماعی گفت: سازمان مدیریت پسماند از ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز گرفته است تا عملیات پردازش زباله را در آرادکوه و ایستگاه‌های میانی انجام دهد.

او افزود: طبق مجوز ستاد، تمام کارکنان باید مسائل بهداشتی فردی از جمله استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند پیرو همین موضوع ما هم چندین بار پیگیری کردیم تا از رعایت آن اطمینان خاطر پیدا کنیم.

حسینی میلانی درباره میزان ابتلا کارکنان سازمان مدیریت پسماند به ویروس کرونا تصریح کرد: بین نیروهای کارمندی این سازمان مانند ادارات و سازمان‌های دیگر بودند افرادی که به کرونا مبتلا شدند اما در سطح عملیاتی آماری ندارم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: آنطور که مشخص است و نیروهای خدمات شهری گزارش می‌دهند، در قسمت‌های عملیاتی میزان ابتلا افراد به کرونا کم است چون معمولا افرادی هستند که بدن قوی دارند و به واسطه شغل‌شان همیشه نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

او با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در تفکیک مبدا گفت: در بحث تفکیک زباله از مبدا که به صورت پایلوت انجام می‌شود، تاکید فراوانی بر رعایت مسائل بهداشتی شده است چرا که اگر اینگونه نباشد و افراد لباس تمیز نداشته باشند، مردم استقبال نمی‌کنند.

حسینی میلانی درپاسخ به این سوال که کرونا در زباله باقی می‌ماند یا خیر؟ گفت: ویروس کرونا روی پلاستیک می‌ماند و اگر زباله‌ای عفونی باشد ممکن است ماندگاری داشته باشد اما هنوز در این خصوص بررسی دقیق نشده و کسی تحقیق نکرده است.

او تاکید کرد: تاکنون نشنیدم در موج سوم کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان مدیریت پسماند تصمیمی برای توقف تفکیک پسماند گرفته باشند.

هیچ فردی در بخش عملیاتی سازمان مدیریت پسماند به کرونا مبتلا نشده است/در حال پیگیری خرید دستگاه زباله سوز هستیم

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تفکیک زباله به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و باتوجه به پروتکل‌های بهداشتی زباله‌ها تفکیک می‌شوند.

او افزود: پروتکل‌های بهداشتی صادر شده شامل استفاده از ماسک و دستکش است.

علیپور درباره نحوه تفکیک زباله‌ در شرایط کرونایی تصریح کرد: تفکیک و امحای زباله‌ها پروتکل خاصی ندارد و حتی سازمان بهداشت جهانی موضوعی درمورد پسماندها مطرح نکرده است چون پس از جمع‌آوری زباله تا رسیدن به مقصد، حداقل یک روز زمان می‌برد درحالی که ماندگاری ویروس کرونا بر پلاستیک و.. چندساعت است درعین حال ما پروتکل‌های لازم را رعایت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا تا کنون میان نیروهای عملیاتی وجود نداشته است، گفت: شاهد اینکه ما به درستی کارمان را انجام می‌دهیم این است که تاکنون مورد ابتلا به کرونا در میان نیروهای عملیاتی نداشته ایم.

او افزود: حتی در نیروهای عملیاتی که در آرادکوه و قسمت‌های میانی در حال کار هستند هم مورد ابتلا به ویروس کرونا نداشتیم.

علیپور درخصوص آخرین وضعیت خرید دستگاه زباله سوز بیان کرد:در حال پیگیری هستیم تا مجوزهای لازم را دریافت کنیم و فاز اجرایی را با مشارکت سرمایه گذار شروع کنیم.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز