سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

آموزش به کودکان باید از ۵ سالگی آغاز شود/صدا و سیما در حوزه آموزش کودکان موفق عمل نکرده است/ علی عسگری به کمیسیون آموزش می‌آید

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۱۷۷۲
آموزش به کودکان باید از ۵ سالگی آغاز شود/صدا و سیما در حوزه آموزش کودکان موفق عمل نکرده است/ علی عسگری به کمیسیون آموزش می‌آید
احمدحسین فلاحی گفت: جدا از خانواده و آموزش و پرورش که دو نهاد اصلی در ارائه آموزش به کودکان هستند، رسانه ملی نقش بسیار مهمی دارد که متاسفانه تاکنون موفق عمل نکرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ موضوع آموزش به کودکان همیشه مورد بحث بوده است. عده‌ای می‌گویند باید آموزش به کودکان را از سنین پایین آغاز کرد و تمام نهادها از جمله آموزش و پرورش، مهدهای کودک، خانواده و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در این مسیر همراهی کنند اما عده‌ای دیگر هم برخی کشورهای اروپایی را مثال می‌زنند که تا 8 سالگی کودکانشان را تحت هیچگونه آموزش قرار نمی‌دهند.

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا درخصوص اهمیت آموزش به کودکان گفت: ما مخالف این عقیده هستیم که تا یک سن معین هیچ آموزشی به کودکان ارائه نشود چراکه چنین موضوعی از لحاظ شرعی و حتی علمی هم مورد پذیرش نیست.

او افزود: برخی از کشورها با تکیه بر تحقیقات علمی از 4 سالگی شروع به آموزش می‌کنند اما ما طبق شرع و تحقیقات علمی به دست آمده، شروع سن آموزش را 5 سالگی قرار دادیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند مهدهای کودک باید ساماندهی شوند و به عنوان نهاد آموزشی و پرورشی کار کنند، این برداشت از سخنان ایشان یعنی اینکه آموزش به کودکان پیش از دبستان هم باید وجود داشته باشد و آنها در مهدهای کودک و تحت نظارت مربیان و معلمان، تحت آموزش قرار گیرند.

فلاحی درخصوص آخرین اخبار از واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش گفت: ما پیرو سخنان رهبر، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بهزیستی را به کمیسیون آموزش دعوت کردیم تا زیرساخت‌های لازم برای این واگذاری ایجاد شود، اکنون مقدمات ضروری طی شده و به زودی به مرحله اجرا می‌رسد و کلیه مهدهای کودک تحت نظارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت رسانه ملی درخصوص آموزش به کودکان بیان کرد: جدا از خانواده و آموزش و پرورش که دو نهاد اصلی در ارائه آموزش به کودکان هستند، رسانه ملی (صدا و سیما) نقش بسیار مهمی دارد که متاسفانه تاکنون موفق عمل نکرده است و همان یک شبکه پویا هم که برای کودکان درنظر گرفته شده است، تاکنون عملکرد خوبی نداشته است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در دستورکار خود داریم که از آقای علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما بخواهیم به کمیسیون بیایند و درخصوص این موضوع گفتگویی داشته باشیم تا برنامه ریزی‌های مناسبی انجام شود.

//انتهای پیام:5

نظر شما