رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

عرضه ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه‌ها/تولید بیش از ۶۰ میلیون ماسک در کشور/زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا را از دست داده‌ایم/ عرضه واکسن آنفلوآنزای داروخانه‌ای تا آخر مهرماه

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۸:۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۲۴۵۲
عرضه ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه‌ها/تولید بیش از ۶۰ میلیون ماسک در کشور/زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا را از دست داده‌ایم/ عرضه واکسن آنفلوآنزای داروخانه‌ای تا آخر مهرماه
محمد رضا شانه ساز گفت: بیش از ۶۰ میلیون ماسک داخل کشور تولید می شود. ماسک سه لایه مصرف عام دارد و باید با قیمت مشخص توزیع شود. در حالی که ماسک در برخی اماکن گران تر عرضه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو صبح امروز با موضوع آغاز توزیع ماسک در داروخانه‌ها برگزار شد.

قیمت ماسک سه لایه ۱۳۰۰ تومان است

او در ابتدای نشست با سپاس از همراهی اصحاب رسانه در زمان شیوع کروناگفت: قبل از شیوع کرونا تولید ماسک محدود بود و بخشی از تولید صادر می شد اما تولید ماسک ۲۰برابر افزایش یافت.  امروز عرضه ماسک با قیمت مصوب مد نظر است. مصرف کننده ماسک سه لایه را باید با قیمت ۱۳۰۰تومان دریافت کند. 

او افزود: بیش از ۶۰ میلیون ماسک داخل کشور تولید می شود. ماسک سه لایه مصرف عام دارد و باید با قیمت مشخص توزیع شود. در حالی که  ماسک در برخی اماکن گران تر عرضه می شود. ۲۱میلیون ماسک تولید می شود و روزانه ۵تا۶ میلیون ماسک به داروخانه ها عرضه می شود.

به گفته او عرضه ماسک باید در داروخانه ها باشد.البته فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های تجهیزات پزشکی می توانند ماسک عرضه کنند.

او تاکید کرد: بر اساس تاکید رییس جمهور دو سوم ماسک باید از طریق داروخانه ها عرضه شود.

هر گونه افزایش قیمت ماسک تخلف است

شانه ساز افزود: قیمت مصوب ماسک مشخص است و هر گونه افزایش قیمت گران فروشی محسوب می شود. قیمت ها به کررات مطرح شده است که ضمن بازرسی از استانها با شیوع بیشتر کرونا انجام شده است.افراد می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی معاونت غذا و دارو را مطلع کنند.

فروش اینترنتی دارو غیر قانونی است

او درباره فروش اینترنتی دارو به خبرنگار اجتماعی برنا افزود: این مقوله غیر قانونی و تقلب است. همکاران ما با این مقوله برخورد می کنند.رمدسیور یک داروی بیمارستانی است و نباید در بیرون از بیمارستان عرضه شود.

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا را از دست داده ایم

 او درباره خریداری واکسن آنفلوانزا به خبرنگار برنا گفت:زمان طلایی برای تزریق واکسن را از دست داده ایم و در تلاش هستیم تا پایان مهر این دارو عرضه شود.

مصرف کنندهای شیر خشک به برچسب ها و کد ها توجه کنند

او با بیان اینکه شیرخشک هم همچون دارو است گفت: باید کانال های رسمی مسئول عرضه اینترنتی آن باشند تا جلوی سوء استفاده از آن گرفته شود.اگر مصرف کننده های به برچسب‌ها و کدها ایجاد شده توجه کنند جای نگرانی نیست.

امسال همچون سال‌های گذشته به واکسن آنفلوانزا نیاز نیست

رئیس سازمان غذا و دارو برای توزیع دارو در محل گفت:شناسایی مصرف کننده دارو مدنظر است. با تی تی ای سی میتوان داروهای مصرفی بیمار را عرضه کرد.اگر کار شکنی نباشد واکسن آنفلوانزای داروخانه ای آخر مهرماه عرضه می شود.

او تاکید کرد:البته مردم نباید به دنبال تزریق این واکسن باشند چون در هر صورت باید مسائل بهداشتی رعایت می شود. امسال همچون سال‌های گذشته به واکسن آنفلوانزا نیاز نیست. هرچند این واکسن با ارز نیمایی وارد می شود و توزیع آن قابل کنترل نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز