دایره مراقبت‌ روان در ایام کرونا برای زنان خانه‌دار گسترده‌تر شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۰:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۵۰۰۴
دایره مراقبت‌ روان در ایام کرونا برای زنان خانه‌دار گسترده‌تر شود
مدیرگروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: زنان خانه‌دار در ایام شیوع کرونا با سطح گسترده‌ای از فشارهای روانی در مدیریت خانه و انجام تکالیف روزمره مواجه‌ هستند و نیاز است که مراقبت‌ها و حمایت لازم در راستای حفظ و ارتقای سلامت روانی این قشر تقویت شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ شهلا نظری، مدیرگروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی روز دوشنبه به مناسبت هفته سلامت زنان گفت: با شیوع کووید ۱۹ سرویس‌دهی مادران نسبت به قبل انتشار بیماری در خانه اضافه شده و نیاز است که سطوح خودمراقبتی روانی برای آنان بهبود یافته تا سطح آرامش بیشتری در خانواده حاکم باشد.

او اظهار کرد: مادران در روزهای کرونایی علاوه بر وظایف پخت و پز، نگهداری از فرزندان، خرید، شستشو و نظافت باید به خاطر تعطیلی مدارس و آموزش مجازی در امور تحصیلی کودکان هم مشارکت کنند و بیشترین سهم از مقوله نظافت و ضدعفونی خانه و ساماندهی و نظارت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه روزانه اعضای خانواده نیز با آنان است.

مدیرگروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: اگر فردی در خانه به ویروس کرونا مبتلا شود، پرستاری و مراقبت از آن برعهده زنان است و این تکلیف سنگین در شرایطی است که باید آموزش لازم را برای به حداقل رسانی انتقال بیماری به این قشر داده شود.

نظری افزود: کرونا اهمیت بهداشت روانی را در سطوح مختلف جامعه برجسته کرد و نیاز است که برنامه منسجمی در خودمراقبتی روانی  زنان خانه‌دار تعریف شود تا این قشر بتوانند در سایه حمایت عاطفی و روزمره همسر خانواده بانشاط و سالم را مدیریت کنند.

او اظهار کرد: سامانه ۴۰۳۰ در ایام کرونا برای تماس و مشاوره تغذیه، بارداری، سئوالات کرونا  فعال است و زنان در استان مرکزی به ویژه زنان خانه‌دار می‌توانند از این خدمات به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز