مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خبر داد:

تایید۱۸۶درخواست مشاغل سخت و زیان‌آور در قزوین

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۴:۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۵۲۳۷
تایید۱۸۶درخواست مشاغل سخت و زیان‌آور در قزوین
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۳۹۱درخواست تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان آور به کمیته مربوط در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال شده بود که از این تعداد ۱۸۶فقره، مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا گروسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در جلسه کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان با اشاره به اهمیت سلامت نیروی انسانی در محیط کار، گفت: مشاغل سخت و زیان آور به کارهایی اطلاق می‌شود که عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار در آنها بالاتر از حد استاندارد است و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی، جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

گروسی افزود:  از ابتدای سال جاری هزار و ۸۰۵درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان آور بدوی دریافت شده بود که از این تعداد هزار و ۳۴۹درخواست مورد تایید قرار گرفت.

او بیان کرد: کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان در سال جاری به هزار و ۱۹۰عنوان شغلی براساس درخواست مشاغل سخت و زیان آور در بین ۲۹۳کارگاه رسیدگی کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

گروسی اضافه کرد: برابر بند یک ماده ۱۳ آئین نامه مربوط، بیمه شدگانی که حداقل ۲۰سال سابقه کار متوالی یا ۲۵سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور را دارا باشند بدون شرط سنی مشمول بازنشستگی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: به استناد تبصره پنج ماده هشت آیین نامه اجرایی کارهای سخت و زیان آور، رای کمیته بدوی ظرف مدت ۱۵روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است.

او در خصوص چگونگی ارائه درخواست تصریح کرد: بیمه شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان آور طبق توافق به عمل آمده ضمن مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و مشخص کردن عنوان شغلی به یکی از ادارات شهرستان محل کار مراجعه کرده و پس از بازرسی از محل کار توسط کارشناسان ماده ۲ آئین نامه در کمیته بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کمیته استانی با تطبیق شغل و با توجه به مشاغل سخت و زیان آور موضوع ماده۱۱ و گزارش کارشناسان موضوع ماده۲ آئین نامه در مورد سخت و زیان آور بودن یا نبودن هر یک از مشاغل ذکر شده در فرم تقاضا اظهار نظر کرده و مراتب را به شعبه تامین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز