رئیس پلیس پایتخت:

برنامه ای برای تغییر طرح ترافیک وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۲۳:۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۵۵۸۱
برنامه ای برای تغییر طرح ترافیک وجود ندارد
سردار حسین رحیمی گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی در این راستا برای تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آلودگی هوای وحشت آور تهران طی این روزها سبب شده تا خطری در کنار کرونا برای شهروندان تهرانی ایجاد کند. در برهه ای از زمان و در روزهای ابتدایی مهر ماه، شاخص آلودگی هوای تهران در مناطق جنوبی پایتخت که تراکم جمعیت بیشتری دارد نیز به عدد 200 رسید. دو پدیده کشنده که بر یکدیگر نیز تاثیر مستقیم می گذارند.

ارتباط آلودگی هوا با کرونا

رئیس سازمان محیط زیست کشور، چندی پیش به خبرنگار برنا عنوان کرد که هر چه هوا آلوده تر باشد میزان مبتلایان به کرونا نیز افزایش پیدا می کند و در ادامه اظهار کرد: طبق بررسی های دانشگاه هاروارد در 3 هزار شهر، افزایش هر واحد ذرات pm 2.5 موجب افزایش 8 درصدی بیماران کرونایی می شود. متوسط آلایندگی در کشور 27 میکروگرم در هر مترمکعب است.

او افزود: این عدد 27 تبدیل به 28 شود آمار کرونایی ما 8 درصد بیشتر می شود. گاهی الوقات این رقم به 80 می رسد و 300 درصد آمار کرونایی ما را بیشتر می کند. اگر برای مثال امروز در کلانشهرها روزانه 100 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهد این آمار به 300 نفر می رسد. خطری که می تواند پاییز و زمستان دهشتناکی را پیش روی ما قرار دهد.

تصمیمی برای تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده است

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: همواره در فصل پاییز و زمستان با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم و این امر مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد می کند و سختی بر روی سختی دیگر می گذارد.

او افزود: در حال حاضر هیچ تصمیمی در این راستا برای تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده است و از سوی نهادهای مرتبط نیز طرحی مطرح نشده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها اقدامی که می توان انجام داد مقوله فرهنگ سازی و آگاهی دهی به مردم است که نباید برای امور غیر ضروری از خانه خارج شوند زیرا خطر آن ها را تهدید می کند و باید از رفت و آمدهای غیر ضروری اجتناب کنند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز