رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:

احتمال جهش ویروس کرونا وجود دارد/ افراد ۲ تا ۳ بار به کرونا مبتلا می‌شوند/ افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمان/ قدرت انتقال ویروس افزایش یافته است

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۶:۰۴:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۵۸۶۳
احتمال جهش ویروس کرونا وجود دارد/ افراد ۲ تا ۳ بار به کرونا مبتلا می‌شوند/ افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمان/  قدرت انتقال ویروس افزایش یافته است
پیام طبرسی با بیان اینکه افراد مکرر به کرونا مبتلا می‌شوند، گفت: معیارهای متعدد برای ترخیص بیماران کرونایی وجود دارد. در برخی مواقع فرد بیماری‌اش بعد از گذشت مدتی شدت پیدا می کند که همین امر باعث افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی روزهای اخیر شاهد افزایش موج مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا هستیم. همین امر فرسودگی کادر درمان و تعداد مبتلایان را افزایش داده است. روز گذشته سیما السادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت میزان مرگ و میرها در 24 ساعت اخیر را 322 نفر اعلام کرد. این در حالی است که بر اساس گفته‌های ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت و درمان تعداد مرگ و میر های ناشی از کرونا بیش از آمار مطرح شده است.

افزایش موارد شدید ابتلا به بیماری

پیام طبرسی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به خبرنگار اجتماعی برنا درباره تغییرات علائم بیماری کرونا گفت: در شرایط کنونی موارد شدید ابتلا به بیماری افزایش یافته است. بیشتر افرادی که به این بیماری دچار می شوند همراه با علائم شدید است.

او بیان کرد: این مقوله می تواند به‌دلیل جهش ویروس باشد، چون قدرت انتقال ویروس افزایش یافته است. این انتقال با قدرت بیشتر می‌تواند باعث افزایش مبتلایان شود.

انتقال ویروس از طریق دستگاه ونتیلاتور بعید است

 رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره انتقال ویروس کرونا از طریق دستگاه ونتیلاتور افزود: انتقال بیماری از طریق این دستگاه بعید است، چون وسایل این دستگاه تعویض می‌شود و وسایل کاربردی از یک بیمار به بیماری دیگر متفاوت است.

او درباره کمبودهای موجود در بخش عفونی اظهار کرد:  وقتی تعداد بیماران افزایش می‌یابد، طبیعتا تهیه دارو و تجهیزات نیز با مشکلات متعدد همراه هستند. هرچند هم‌اکنون کمبود عمده در این باره وجود ندارد. برای مثال در روزهای اخیر شاهد کمبود انسولین بودیم. در حالی که این کمبود به شیوع کرونا مربوط نیست.

طبرسی درباره پلاسما درمانی در درمان کرونا گفت: پلاسما درمانی در برخی افراد مفید و در برخی دیگر مضر است. به‌همین دلیل این روش درمانی تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

چگونه می‌توان یک فرد کرونایی را از مراکز درمانی ترخیص کرد

 رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره مراحل ترخیص بیمار بهبود یافته از کرونا تاکید کرد: معیارهای متعدد برای ترخیص بیمار وجود دارد. برای مثال وقتی اکسیژن بیمار مناسب و تب نداشته باشند و شرایط بالینی پایدار باشد می‌توان بیمار را ترخیص کرد. در برخی مواقع فرد دوباره بیماری‌اش بعد از گذشت مدتی شدت پیدا می کند. همین امر باعث افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی می‌شود.

 به گفته او کرونا درمان خاصی ندارد. تا موقعی که درمان موفق و مهم برای این بیماری وجود نداشته باشد مجبوریم این چنین درمان را طی کرد.

کرونا از مادر به جنین منتقل می‌شود؟

طبرسی درباره روند درمان زنان باردار مبتلا به کرونا تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود در برخی مواقع شاهد انتقال بیماری از مادر به جنین بودیم. اغلب مواقع انتقال از مادر به جنین صورت نمی‌گیرد.

او درباره روند درمان زنان باردار مبتلا به کرونا گفت: روند درمان این افراد با دیگر گروه‌های جامعه متفاوت نیست. هرچند برخی از داروها را نمی‌توان به زن باردار تجویز کرد.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره آمادگی کادر درمان برای مهار بیماری در فصل سرما بیان کرد: مراکز درمانی آماده هستند، اما هر مرکز از ظرفیت محدود برخوردار است. فشار بیش از حد را نمی‌تواند تحمل کند.

بیماران بهبود یافته دو تا سه بار به کرونا مبتلا می‌شوند/آنتی بادی کرونا چندان ماندگار نیست

او با بیان اینکه امکان ابتلای دو تا سه باره افراد به کرونا وجود دارد، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده آنتی‌بادی این بیماری دو تا سه ماه ماندگار است. آنتی بادی این بیماری چندان نقش محافظتی ندارد.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره روند ابتلای بیماری برای افرادی که دوباره یا سه باره به کرونا مبتلا می‌شود، تصریح کرد: این بیماری به‌شکل خفیف و شدید بروز می‌کند. نمی‌توان درباره آن به شکل قاطع اظهارنظر کرد، چون مشخص نیست چه اتفاقی در انتظار فرد مبتلا به کرونا است.

افراد مکرر به کرونا مبتلا می شوند

 این پزشک درباره روند ابتلای دوباره و سه باره بیماران مبتلا به کرونا در کشور گفت: این مقوله به‌دلیل شیوع بیماری در کشور است. اگر بیماری کنترل شود فرد در مواجه با ویروس قرار نمی‌گیرد. هرچند در کشور ما به‌دلیل نبود کنترل، بیماری در حال چرخش است و افراد مکرر به بیماری مبتلا می‌شوند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
پرونده ویژه