رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران:

مصرف بی مهابای آنتی بیوتیک ها هیچ ارزش دارویی ندارد/مصرف بیش از حد ویتامین C وD مسمومیت دارویی به دنبال دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۰۸:۵۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۶
مصرف بی مهابای آنتی بیوتیک ها هیچ ارزش دارویی ندارد/مصرف بیش از حد ویتامین C وD مسمومیت دارویی به دنبال دارد
ایرج خسرونیا تصریح کرد: آنتی بیوتیک‌های تجویز و تبلیغ شده بهره برداری های شرکت های دارویی را به دنبال دارد و بر اساس دستورات سازمان بهداشتی جهانی هیچ ارزش دارویی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع کرونا و خطرات ابتلا به آن تجویزهای متعددی از سوی پزشکان و برخی پزشک نماها را به دنبال داشته است. در این میان شاهد افزایش مصرف آنتی بیوتیک ها هستیم.

ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران درباره خطرات مسمومیت دارویی استفاده بیش از پیش از آنتی بیوتیک‌ها به‌دلیل شیوع کرونا به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: متاسفانه این روزها انواع و اقسام تجویزها برای مصونیت در برابر کرونا تجویز می‌شود. اخیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده داروهای مصرفی ارزش درمانی ندارند. 

او افزود: برای مصونیت در برابر کرونا باید سیستم دفاعی بدن را ارتقا داده و از بروز بیماری جلوگیری کرد.

این پزشک داخلی تصریح کرد: آنتی بیوتیک‌های تجویز و تبلیغ شده بهره برداری های شرکت های دارویی را به دنبال دارد و بر اساس دستورات سازمان بهداشتی جهانی هیچ ارزش دارویی ندارد.

خسرونیا گفت: مصرف ویتامین C، D، میوه جات و سبزیجات تازه و لبنیات به اندازه کافی مفید است.

 او تصریح کرد: مصرف بیش از پیش ویتامین D و C مسمومیت به دنبال دارد. مصرف بیش از حد ویتامین D سنگ کلیه، سنگ صفرا، اختلالات  عصبی، دردهای استخوانی و عضلاتی  در پی دارد. 

این پزشک داخلی افزود: ویتامین D، کلسیم، زینک و ویتامین C باید به دستور پزشک و متناسب با نیاز بدن مصرف شود. همچنین در روزهای کرونا مصرف آب به مقدار مناسب توصیه می‌شود.

خسرونیا درباره مسمومیت‌های دارویی تاکید کرد:مسمومیت‌های دارویی شیوع پیدا نکرده است، اما وقتی افراد ویتامین D بیش از حد مصرف میکنند، مسمومیت ناشی از ویتامین D مشاهده می‌شود.

به گفته او البته میزان ویتامین D در بین ایرانی‌ها اندک است فعلا مسمومیت خاصی مشاهده نشده است. با توجه به افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا باید از مصرف بیش از پیش ویتامین D پرهیز شود.

این متخصص داخلی درباره کم و کیف مصرف آمپول نوروبیون افزود:این دارو را باید هرماه یا هر 20 روز یک عدد تزریق شود. مصرف هر روز آن توصیه نمی‌شود.  

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز