معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری خبر داد:

اعطای ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان گردشگری/امهال هزینه های مربوط به مالیات تا پایان سال

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۵۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۸۰۳۶۵
اعطای ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان گردشگری/امهال هزینه های مربوط به مالیات تا پایان سال
اسماعیل برات گفت: با همکاری معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و تصویب ستاد ملی، اعتباری در حدود 34 هزار میلیارد ریال جهت اعطای تسهیلات بانکی به فعالان گردشگری در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر هیچکس پوشیده نیست که شیوع کرونا خسارت های هنگفتی را به صنعت و تاسیسات گردشگری به ویژه هتل داران و مجموعه های اقامتی وارد کرده است. درآمد هتل داران محدود به ایام خاصی از سال به ویژه نوروز است و صاحبان اماکن اقامتی همه امیدشان برای کسب درآمد و جبران هزینه های انجام شده در یک سال به تعطیلات نوروزی است. پس از بازگشایی هتل هاو مجموعه های گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز اتفاق خاصی در زمینه درآمدزایی برای این مجموعه ها رقم نخورد چرا که به دلیل تداوم این بیماری همچنان شاهد کاهش بی سابقه حضور گردشگران و مسافران و همچنین برگزاری همایش ها و سفر گردشگران هستیم. هتل داران به دلیل تعطیلی در این ایام در واقع بهترین روزهای کاری خود را از دست دادند.

کرونا لطمات زیادی به صنعت گردشگری وارد کرد

اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: شیوع پاندمی کرونا صدمات و لطمات زیادی به اقتصاد صنعت گردشگری وارد کرده و فعالان این صنعت این روزها با مشکلات بسیار عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

او افزود: در همین راستا به منظور کمک به فعالان این صنعت و پیشگیری از آسیب های بیشتر،  با پیگیری های انجام شده از طریق کارگروه اقتصادی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، علاوه بر امهال هزینه های مربوط به مالیات، قبوض آب و برق و بیمه تا پایان سال 1399، ستاد ملی مدیریت کرونا، مصوب کرد تسهیلات کم بهره و با تنفس شش ماهه به تاسیسات و فعالان گردشگری اعطا شود.

کدام رسته های گردشگری بیشترین آسیب را دیدند ؟

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ضمن قدردانی از همکاری معاونت اقتصادی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر  34 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به فعالان گردشگری برآورد شده است که از این میزان با توجه به اینکه رسته هایی مانند آژانس های خدمات مسافرتی و گردشگری و مجتمع های آب درمانی گردشگری بیش از بقیه رسته ها در دوران شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، بخش قابل توجهی از اعتبارها به این گروه از تاسیسات گردشگری تعلق می گیرد.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی در خصوص سایر تاسیسات و فعالان گردشگری افزود: خوشبختانه با پیشنهاد معاون گردشگری کشور و تائید وزیر میراث فرهنگی، تقریباً به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند و به نحوی از وزارتخانه یا ادارات کل میرث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها مجوز فعالیت دریافت کرده اند، تسهیلات کم بهره اعطا می شود.

کدام تاسیسات مشمول دریافت تسهیلات می شوند ؟

برات اظهار کرد: مراکز اقامتی همچون هتل ها، متل ها، مهمانپذیرها،  اقامتگاه های سنتی و بومگردی، تاسیسات پذیرایی همانند سفره خانه های سنتی، واحدهای خدمات رفاهی بین راهی، پانسیون ها، دفاتر خدمت مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، شرکت های حمل و نقل گردشگری، موسسات آموزشی، شرکت ها، عوامل تطبیق استاندارد و ارزیابان همگی  مشمول بهره مندی از تسهیلات بانکی هستند.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات فعالین گردشگری در سامانه جانا به آدرس http://myst.mcth.ir گفت: اطلاعات این سامانه که به سامانه کارا وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از طریق وب سرویس متصل می شود و به پرداخت عادلانه تسهیلات به تاسیسات گردشگری کمک می کند.

او افزود: لذا ضروری است کلیه تاسیسات گردشگری نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه جانا اقدام و کد شناسه QR code را دریافت کنند.  همکاران استان ها و شهرستان ها نیز مکلف اند ظرف 24 ساعت اطلاعات وارده را بررسی و مورد صحت سنجی قرار دهند.  دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و رهنمایان نیز که تاکنون در سامانه جامع دفاتر وارد نشده اند، باید نسبت به خوداظهاری اطلاعات در سامانه ta.mcth.ir اقدام نمایند. 

پرداخت ما به التفاوت تسهیلات در دستور کار است

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در پایان با اشاره به بنگاه محور بودن تسهیلات جدید اظهار کرد: اشخاصی که قبلاً بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از طریق سامانه کارا وام های اشتغال محور دریافت نموده اند در صورت تمایل می توانند به میزان ما به التفاوت، تسهیلات جدید بنگاه محور دریافت کنند. طبعاً چنانچه تسهیلات قبلی از میزان تسهیلات جدید بیشتر بوده باشد، اعطای تسهیلات جدید امکان پذیر نیست.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز