سخنگوی سازمان اورژانس مطرح کرد:

بیشترین میزان حوادث کشور در زمینه تصادفات است/ افزایش مسمومیت با گاز منواکسیدکربن

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۰۸:۴۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۰۳۹۳
بیشترین میزان حوادث کشور در زمینه تصادفات است/ افزایش مسمومیت با گاز منواکسیدکربن
خالدی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 74 حادثه ویژه ثبت شده است ، گفت: حوادث ترافیکی 62 درصد از کل مصدومان را شامل می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره حوادث ویژه هفته گذشته گفت: در هفته گذشته 443 حادثه پر تلفات در سامانه مرکز مدیریت بحران وزارت بهداشت ثبت شده است.

او تاکید کرد: حوادث ویژه به حوادثی اتلاق می‌شود که در آن بیش از 5 نفر مصدوم یا بیشتر از دو کشته داشته باشد. مصدومیت 999نفر و فوت 126 نفر در این 443 حادثه اتفاق افتاده است. حوادث ترافیکی با 623نفر معادل 62 درصد از کل مصدومان را شامل می شود. 

خالدی ادامه داد: حوادث ترافیکی نسبت به هفته قبل 5درصد کاهش داشته است، اما 10 درصد مصدومان مسومیت با منواکسید کربن افزایش یافته است. از کل حوادث 30درصد مربوط به حوادث ترافیکی است. در حالی که نزدیک به 62 درصد مصدومان را شامل می‌شود. 51مورد حریق و انفجار در هفته گذشته ثبت شده است.  در این حوادث 3 نفر فوتی و 71 نفر مصدوم شدند. 

سخنگوی اورژانس درباره مسمومیت با منو اکسید کربن تاکید کرد: 56 حادثه در این مورد ثبت شده که 98نفر مسموم و 12 نفر فوتی داشته است.

خالدی درباره مصدومان ناشی از زمین لرزه گفت: در هفته گذشته بیش از 64 زمین لرزه  با  قدرت بیش از دو  و نیم ریشتر به وقوع پیوسته است. بیشترین میزان زمین لرزه در آوج –قزوین  با 4/5 ریشتر ، بهاباد یزد با 2/5 ریشتر و سالمند خوزستان با 2/8 ریشتر بود.

به گفته او حوادث جوی نیز در استانهای مرکزی، اصفهان و تهران و خراسان شمالی، جنوبی و رضوی اتفاق افتاده است.

خالدی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 74 حادثه ویژه ثبت شده است ، گفت: 24 حادثه ترافیکی رخ داد که نزدیک به 32 درصد از حوادث را در بر می‌گیرد. بیشترین حوادث کشور شامل حوادث ترافیکی می شود. دیگر حوادث نیز شامل آتش سوزی، مسمومیت و دیگر موارد می شود.

همچنین مهمترین حوادث هفته نیز شامل تصادف سمند با پیکان در دانشگاه خوزستان با 8 مصدوم، برخورد 2 دستگاه پژو پارس در خراسان جنوبی با 9 مصدوم و تصادف پراید با پراید با 9 مصدوم را شامل می‌شود. 

خالدی افزود: در 24 ساعت گذشته 8 زمین لرزه بیش از دو نیم ریشتر به وقوع پیوسته است. زمین لرزه خوزستان عمیق ترین زمین لرزه بدون هیچ مصدوم بوده است. 

//انتهای پیام: 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز