عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

بررسی بیمه ناباروری روی میز کمیسیون بهداشت/ افزایش مرخصی قبل و بعد از زایمان زنان کارمند در دست بررسی

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۵:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۰۷۸۰
بررسی بیمه ناباروری روی میز کمیسیون بهداشت/ افزایش مرخصی قبل و بعد از زایمان زنان کارمند در دست بررسی
علی اصغر باقرزاده گفت: در جلسه 11 آبان ماه موضوع ایجاد بیمه ناباروری باز هم مورد بررسی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت تا جزئیات آن هم به تصویب برسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اصغر باقرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا به محورها طرح «جمعیت و تعالی خانواده» اشاره کرد و گفت: این طرح یک طرح بسیار جامع و کاملی است که در کمیسیون فرهنگی و بهداشت و درمان مورد بحث، بررسی و تصویب قرار می‌گیرد و درواقع یک طرح بین دو کمیسیون است.

او افزود: کاهش سن ازدواج، کاهش میزان طلاق، حمایت از فرزندآوری سه محور اصلی و کلیات این طرح است که قرار است مباحث مربوط به بیمه ناباروری، یارانه فرزندان، مرخصی قبل و بعد از زایمان زنان کارمند، امور بهداشتی زنان و... در کمیسیون بهداشت و درمان مورد بررسی قرار ‌گیرد.

باقرزاده تصریح کرد: تاکنون مباحث مربوط به بیمه ناباروری در دستور کار کمیسیون قرار داشت و در جلسه 5 آبان ماه اعضای کمیسیون با ایجاد بیمه ناباروری موافق کردند که البته فعلا در حد تصویب کمیسیون است و باید بندهای آن ریز به ریز مورد بحث قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درمورد جزئیات بیمه ناباروری گفت: از آنجایی که تاکنون چیزی به نام بیمه ناباروری نداشتیم و زوجینی که این مشکل را دارند برای هزینه‌های درمان خود دچار مشکل فراوانی می‌شوند، ضروری دیدیم ابتدا به این موضوع رسیدگی و آن را به سرانجام برسانیم اما از آنجایی که این بند از طرح، دارای مواد دیگری است، باید ریز به ریز مورد بررسی قرار گیرد تا انشالله پس از نتیجه نهایی جزئیات آن منتشر شود.

او افزود: در جلسه 11 آبان ماه موضوع ایجاد بیمه ناباروری باز هم مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت تا جزئیات آن هم به تصویب اعضای کمیسیون برسد.

باقرزاده درخصوص مرخصی زنان باردار کارمند گفت: یکی از موضوعات مهم دیگری که در کمیسیون مطرح کردیم بحث افزایش مرخصی قبل و بعد از زایمان زنان کارمند است که اعضای کمیسیون بر سر این موضوع به توافق نرسیدند و حتی دولت اعلام کرده است این موضوع بار مالی فراوانی بر دوشش دارد اما درهرصورت همچنان این موضوع در حال بررسی است تا با نمایندگان دیگر به اجماع برسیم و یک قانون اجرا شدنی تصویب کنیم تا به نفع مردم جامعه به ویژه زنان باشد.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز