جاعلان کارت های بانکی دستگیر شدند

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۲۱:۳۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۰۸۶۷
جاعلان کارت های بانکی دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان 288 قطعه کارت بانکی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار سید محمود میرفیضی اظهارداشت: فضای سایبر به جهت فرصت هایی که ایجاد کرده است همواره مورد توجه مجرمان و کلاهبرداران بوده و با شیوه های مختلف دارایی های مردم را به یغما می برند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری 2 متهم توسط پلیس فتا بیان داشت:این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان های پر تردد شهر قم  و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر ، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب ، کارت های بانکی آن ها را کپی و با شیوه های خاصی اطلاعات کارت ها را بر روی کارت های خام منتقل می کردند.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه متهمان حدودا 25 و 30 ساله هستند و یکی از آنها ساکن قم و سابقه دار و همدست وی اهل یکی از استان های غرب کشور است،افزود: این افراد پس از کپی کردن 288 قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند صبح روز دستگیری مغازه را تخلیه و با خرید های مختلف از جمله ، خرید از طلافروشی ها، متواری شوند.

او گفت: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق ماموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرآیند جرم و خالی کردن حساب های بانکی مردم، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه توصیه کرد:کسبه بایستی دستگاه کارت خوان را در اختیار مشتری ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

سردار میرفیضی به شهروندان نیز توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصا وارد کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز