معاون وزیر بهداشت:

ورود مبتلایان کرونا به هواپیما و قطار ممنوع است/رسیدن به ۱۰۰ هزار تست روزانه در دستور کار است

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۲۲:۵۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۰۹۲۷
ورود مبتلایان کرونا به هواپیما و قطار ممنوع است/رسیدن به ۱۰۰ هزار تست روزانه در دستور کار است
ایرج حریرچی به بررسی آخرین اخبار از محدودیت‌ها و برنامه‌های مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی گفت: قریب به اتفاق دارو‌هایی که برای کرونا مطرح شده هیچ کدام اثر قابل توجهی ندارند گفت: دارو‌های بیشتری برای بیماران تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

او افزود: در فروردین ماه ۷۸ میلیون و پس از آن ۳۴ میلیون نفر غربالگری شدند. در همین راستا از بسیج بسیار قدردانی می‌ کنیم که همکاری خوبی در این مدت با ما داشتند، همچنین با همکاری وزارت ارتباطات و سایر نهاد‌ها افراد را همچنان غربالگری خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: لذا افراد در معرض خطر را تست خواهیم کرد، روزانه ۲۵ هزار تست گرفته می شود که شش و نیم میلیارد تومان هزینه در بر دارد، ما می‌خواهیم روزانه ۱۰۰ هزار تست را انجام دهیم و در آینده نزدیک به این عدد خواهیم رسید.

حریرچی خاطرنشان کرد: جوانان بسیجی سرمایه اصلی ما در این کار خواهند بود، نیرو‌های بهداشتی تاکنون شاهکار آفریدند و حماسه ایجاد کردند این گروه به کمک آن‌ها خواهند آمد، در غربالگری‌ها، شناسایی‌ها و کمک رسانی به خانواده‌ای که در قرنطینه است نیرو‌های بسیجی کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: به ۵۵ هزار پایگاه بسیج دستور داده شد که بسیجیان اقدامات متناسب را انجام دهند، سه و نیم میلیون نفر در معرض آسیب هستند، حتی اگر در مجاورت بیماری قرار نگرفته باشند نباید بگذاریم که در جامعه حاضر شوند، ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار نفر از آن‌ها سالمندان هستند که همسرانشان فوت کرده اند، لذا این‌ها را باید ایزوله معکوس کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: امروز مصوب شد که ورود مبتلایان کرونا به هواپیما و قطار ممنوع است و از یک یا دو هفته دیگر ورود آن ها به اتوبوس و مترو نیز ممنوع خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز