رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی:

نیازی به رفتن به ناصر خسرو برای تامین داروی کرونا نیست/تاکنون داروی خاصی برای درمان کرونا ثبت نشده است/کمبود در زمینه دسترسی به داروهای فاویپیراویر، رمدیسویر و کلترا وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۱۴۱۸
فرامرز اختراعی گفت: کمبودی در زمینه فاویپیراویر، رمدیسویر و کلترا وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزار برنا؛ این روزها کم و کیف دسترسی به داروی کرنا برای همگان به دغدغه تبدیل شده است.

فرامرز اختراعی ، رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی درباره آخرین وضعیت توزیع داروهای ویژه در درمان کرونا در کشور به خبرنگار اجتماعی برنا  گفت: فعالیت قاچاقچیان دارو در خیابان ناصر خسرو  به عنوان ناهنجاری های جامعه  باید از سوی نهادهای مسئول مدیریت شود. 

او در خصوص مراجعه بیمارانی که برای یافتن داروی کرونا به ناصرخسرو مراجعه می کنند، افزود:  داروهای ویژه درمان کرونا در اختیار بیمارستان ها به اندازه  کافی قرار می گیرد. مسئله اصلی این است که تاکنون داروی ویژه‌ای برای کرونا یافت نشده است.

اختراعی تصریح کرد: در این میان برخی از داروها با توجه به وضعیت بیمار تجویز می‌شود. این داروها در بیمارستانها به وفور در اختیار کادر درمان قرار دارد. ارجاع خانواده بیمار به خارج از محیط درمانی برای یافتن دارو کار نادرستی است، چون بیمارستان در صورت بروز کمبود دارویی باید با سازمان غذا و دارو هماهنگ باشد.

به گفته او داروی متعارف برای کرونا در مراکز درمانی به وفور وجود دارد. 

رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی با بیان اینکه  تعداد تخت‌های آی سی یو اندک و جمعیت بیماران فراوان است، افزود: در زمینه تامین دارو مشکلی وجود ندارد. 

اختراعی با بیان اینکه کمبودی در زمینه فاویپیراویر، رمدیسویر و کلترا وجود ندارد، گفت: شرکتهای داروسازی مازاد نیاز در حال تولید و عرضه هستند. برخی داروهای گران چندان اثربخشی ندارند. تجهیزات گران هستند و تامین آن برای بیمه ها سنگین  است.

به گفته او از روزهای اخیر فاویپیراویر در توزیع داروخانه ای قرار گرفت، اما رمدسیویر فقط در بیمارستان تجویز می شود. داروهای تزریقی ممکن است خطراتی را برای کبد و کلیه به دنبال داشته باشند، به این دلیل جزو داروهای بیمارستانی محسوب می شوند. اصلا صلاح نیست که بیمار خارج از مراکز درمان رمدسیویر تزریق کند. هرچند فاویپیراویر با اینکه خطرات کلیوی دارد اما باز هم اجازه تجویز آن داده شده است. 

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز