عضو کمیته مقابله با کرونا:

علائم کرونا محدود و اختصاصی نیست/ تجویز کورتن منجر به افزایش قند خون بیماران کرونایی می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۵:۳۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۳۳۷۸
علائم کرونا محدود و اختصاصی نیست/ تجویز کورتن منجر به افزایش قند خون بیماران کرونایی می‌شود
مینو محرز گفت: کرونا می‌توانند با علائم متعدد بروز کند. با این تفاسیر علائم بروز کرونا اختصاصی و محدود نیست. هم‌اکنون در زمان اپیدمی کرونا به سر می‌بریم فرد در صورت هر گونه علائم باید به پزشک معالج مراجعه و تحت درمان قرار بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هنوز واکسن خاصی برای مهار کرونا کشف نشده است. هرچند مبتلایان نیز تحت درمان‌های متعدد قرار می‌گیرند تا بتوانند این بیماری را مهار کنند. در این شرایط تنها راهکار رعایت پروتکل های بهداشتی و مصونیت در برابر این ویروس است.

علائم بروز کرونا اختصاصی و محدود نیست

مینو محرز، عضو کمیته ملی مبارزه با کرونا درباره اولین علامت ابتلا به کرونا به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: کرونا می‌تواند با علائمی همچون اسهال، تب، سرفه، سرفه خشک، تنگی نفس، بدن درد، آبریزش بینی، تهوع، استفراغ و ... بروز کند.

او افزود: کرونا می‌توانند با علائم متعدد بروز کند. با این تفاسیر علائم بروز کرونا اختصاصی و محدود نیست. هم‌اکنون در زمان اپیدمی کرونا به سر می‌بریم فرد در صورت شیوع هر گونه علائم باید به پزشک معالج مراجعه و تحت درمان قرار بگیرد و در صورت نیاز آزمایش دهد.

این پزشک عفونی در پاسخ به این سوال که افراد در زمان اپیدمی کرونا در صورت حضور در محافل و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند با نوشیدن آب فراوان و مصرف ویتامین دی احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهند؟ تاکید کرد: ویروس در صورت انتقال فرد را بیمار می‌کند. از سوی دیگر مصرف ویتامین دی با تقویت سیستم ایمنی بدن شدت بیماری را کاهش می‌دهند، اما مانع ورود ویروس به بدن نمی‌شود.  

درمان‌های مطرح در کرونا تاثیر فوق‌العاده ندارد

او درباره عوارض پلاسما درمانی که در برخی از افراد منجر به بروز دیابت، فشارخون، و ...  شده است، گفت: پلاسمادرمانی دیابت را افزایش نمی‌دهد، اما هر درمانی با عوارض متعدد همراه است. باید دانست که درمان‌های مطرح برای کرونا تاثیر فوق‌العاده ندارند. البته در ابتدا پلاسما درمانی در آمریکا مورد توجه قرار گرفت و به نداشتن تاثیر چندان این نوع درمان از سوی مراکز درمانی مدعی اذعان شده است.

پلاسما درمانی افزایش قند خون به‌دنبال ندارد

محرز درباره عوارض پلاسما درمانی همچون افزایش قند خون بیمار تاکید کرد: قاعدتا پلاسما درمانی در افزایش قندخون تاثیر ندارد. به احتمال فراوان افرادی که با این عارضه مواجه می‌شوند با سابقه دیابت در خانواده مواجه یا دیابت نهفته داشتند که با این بیماری بروز کرده است.

او در پایان افزود: بی‌شک با تجویز کورتن در بیماران قند خون افزایش پیدا می کند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز