مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان:

علت آتش سوزی توسکستان مشخص شد/ آتش سوزی در جبهه غربی ادامه دارد/گونه های جانوری آسیب ندیدند/ ارتش به کمک اطفا حریق آمد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۳۷۸۰
علت آتش سوزی  توسکستان مشخص شد/ آتش سوزی در جبهه غربی ادامه دارد/گونه های جانوری آسیب ندیدند/ ارتش به کمک اطفا حریق آمد
ابوطالب قزلسفلو گفت: در راستای سرعت بخشیدن به عملیات اطفای حریق تیم هایی از ارتش جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز وارد منطقه توسکستان شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با آغاز دوباره آتش‌ سوزی در جنگل های استان گلستان، نیروهای آماده‌باش یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و بسیج مردمی، برای جلوگیری از افزایش گسترده آتش به منطقه اعزام شدند. آتش سوزی هایی که به نظر می رسد چندین هکتار از جنگل های گلستان را از بین برده است و موجب فرار گونه های جانوری شده است.

ابوطالب قزلسفلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر ضلع غربی محدوده توسکستان درگیر آتش سوزی است. آتش سوزی در سایر مناطق و محورها کنترل و اطفا شده است.

او افزود: جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران نیز برگزار و استاندار نیز شخصا در جلسه حاضر شد و تقسیم کار صورت گرفت تا این مقدار باقی مانده هر چه سریع تر اطفا شود. امروز 10 گروه 14 نفره به منطقه اعزام شدند که از یگان های ارتش، محیط زیست، منابع طبیعی و مردم بودند.

این مقام مسئول در منابع طبیعی خاطرنشان کرد: یک بالگرد ارتش و یک بالگرد سپاه پاسداران در منطقه حاضر شده اند و آب پاشی از طریق این بالگردها انجام می شود. امروز منطقه را مه کاملا پوشانده است و شرایط جوی برای پرواز بالگردها مناسب نیست و امروز تا این لحظه از طریق زمینی اطفا حریق صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: بالگرد هلال احمر هم برای انتقال نیرو در منطقه حضور دارد اما باید توجه داشت که محل حریق یک منطقه در دامنه کوه با شیب بسیار تند است که کار را بسیار سخت کرده است.

قزلسفلو در ادامه گفت: در این مسیر حتی کوهنوردان حرفه ای نیز به مشکل برمی خورند و 4 ساعت پیاده روی تا آن محل باید انجام شود. هم اکنون آتش سوزی در یک منطقه بسیار محدود است اما شرایط جوی بد و صعب العبور بودن کار را دشوار کرده است.

او افزود: درختان خشک در این دامنه ها به مناطق پایین تر سقوط می کنند و این امر سبب شده است تا آتش بار دیگر شعله ورتر شود. در این آتش سوزی هیچ گونه جانوری از بین نرفته است و هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که چه مقدار از جنگل ها از بین رفته است.

این مقام مسئول در منابع طبیعی استان گلستان اذعان کرد: این آتش سوزی، آتش سوزی فصل خزان است و بیشتر درخت های خشک شده را در بر گرفته است و از زمین منتقل می شود. علت رخ دادن این آتش سوزی عامل انسانی است که از روی سهل انگاری رخ داده است و عمدی در کار نبوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در پایان گفت: تمامی امکانات در محل فراهم شده است و صرفا هوای ابری و مه آلود کار را برای اطفای حریق و پرواز سخت کرده است.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز