گزارش؛

ترم جدید دانشگاه ها برای دانشجویان جدید الورود چگونه برگزار می‌شود؟

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۳۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۴۶۱۵
ترم جدید دانشگاه ها برای دانشجویان جدید الورود چگونه برگزار می‌شود؟
ترم جدید دانشگاه ها امسال به دلیل شیوع کرونا دیرتر از سال های قبل آغاز به کار کرد. در این میان وضعیت دانشجویان جدید الورد جای تامل دارد، چون این دانشجویان کنکور، انتخاب رشته، ثبت نام و انتخاب واحدشان با تاخیر همراه بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کنکور امسال با تمام حواشی ناشی از کرونا با تاخیر نسبت به سال‌های قبل برگزار شد. همین تاخیر در برگزاری آزمون بر روی زمان اعلام نتایج، انتخاب رشته، ثبت نام دانشگاه تاثیر داشته است. هم‌اکنون با گذشته نیمه آبان وضعیت پذیرش دانشجویان جدیدالورود از سوی دانشگاه‌ها جای تامل دارد. 

در حالی که در مجموع در کنکور سال جاری یک میلیون و ۱۲ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که همین مقوله می‌طلبد تا اقدامات برای ثبت نام و تحصیل این افراد مدنظر قرار بگیرد.

امتحانات این ترم آخر بهمن برگزار می‌شود/برای دانشجویان جدید الورود کلاس‌های جبرانی برگزار می شود

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد درباره آخرین وضعیت رسیدگی به وضعیت دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: از 17 آبان اقدامات در زمینه انتخاب رشته این دانشجویان انجام شده است. در همین هفته کلاس‌های این افراد برگزار می‌شود.

او افزود: این ترم به شکل کامل برای تمامی دانشجویان برگزار می‌شود. امکان برگزاری امتحانات آخر بهمن وجود دارد. 

حیدری گفت: کلاس‌های جبرانی نیز برای این دانشجویان برگزار می‌شود. تقویم زمانی برگزاری کلاس‌های در ترم جاری هفته آینده اعلام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه به‌دلیل شیوع کرونا تمامی کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود، بیانکرد: تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. شیوه آموزش‌های مجازی در شرایط کنونی بکار برده شده است. در صورت بهبود شرایط از شیوه‌های دیگر در برگزاری کلاس‌های آموزشی استفاده می کنیم. 

به گفته او هم اکنون سومین ترم در برگزاری آموزش‌های مجازی در دانشگاه آزاد است. در ضمن اشکالات فنی در این باره برطرف، ساختار و کیفیت آموزش نیز تقویت شده است. وزارت ارتباطات اینترنت مناسب تامین کرده که برای دانشجویان و اساتید رایگان است. این امکانات در اختیار دانشجویان جدید الورود قرار گرفته است.

تسهیلات برای دانشجویان جدید الورود

در ادامه امیرحسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور درباره آخرین جزییات دانشگاه در پذیرش دانشجویان جدید الورود به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: برخی دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی به جمع خانواده نیم میلیون نفری دانشگاه پیام نور پیوستند. انتخاب رشته و ثبت نام آنها بر اساس بازه 18 آبان پیش‌بینی شده است. این افراد با مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور ثبت نام غیرحضوری انجام داده‌اند.

او اظهار کرد: در فرآیند ثبت نام با اخذ اطلاعات دانشجو می‌تواند انتخاب واحد کرده و بر سر کلاس‌ها حاضر شد. دانشجویان بلافاصله بعد از انتخاب واحد می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند. کلاس‌ها همچون ترم تابستان و ترم بهمن 98 به شکل الکترونیک از طریق سامانه‌های آموزش‌های مجازی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود. 

به گفته او تسهیلات مرتبط با پرداخت شهریه نیز شامل دانشجویان جدید الورود می‌شود. این دانشجویان با پرداخت 50درصد شهریه ثابت به ثبت نام در دانشگاه می‌پردازند. 

بهروز ادامه داد: دیگر تسهیلات همچون استفاده از وام‌های صندوق دانشجویی به میزان هر ترم یک میلیون تومان با باز پرداخت بعد از فارغ التحصیلی با کارمزد صفر درصد بدون بهره است. همچنین دانشجویان می‌توانند از وام شهریه قرض الحسنه 200 میلیون ریالی مهر ایران با کارمزد 1/4 درصد استفاده و شرایط پرداخت تقسیطی شهریه استفاده کنند.

او تاکید کرد: دانشجویانی که به دستگاه‌های هوشمند دسترسی ندارند از طریق طرح کالا کارت بانک مهر می‌توانند نسبت به خرید ابزار هوشمند اقدام کنند که کارمزد آن بین 4 تا 6 درصد است. 

آموزش‌های مجازی ظرفیت مناسب آموزشی/دیرکردها جبران می‌شود

در ادامه علیرضا عبدالله‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم و عضو هیات علمی دانشگاه علامه به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: دانشجویان جدید الورود با تمهیدات اندیشیده شده ثبت نامشان به شکل مجازی انجام شده است. بسیاری از  کلاس‌های دانشگاه سراسری از 17 آبان برای دانشجویان جدید الورود برگزار شده است. 

او افزود: کلاس‌ها همچنان به شکل مجازی برگزار می‌شود. هم اکنون از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری زیرساخت‌های قابل دفاعی در دانشگاه‌ها وجود دارد. 

عبدالله‌نژاد تاکید کرد: کلاس‌های مجازی با کمترین میزان شکایت از سوی اساتید و دانشجو با کیفیت مناسب برگزار شد. دانشجویان در شرایط موجود خود را با شرایط موجود تطبیق داده‌اند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش‌های جایگزین در قالب آموزش‌های مجازی در پساکرونا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: برای دانشجویان جدید الورود ترم جدید دو، سه یا 4 هفته دیرتر به اتمام می‌رسد تا فرصت برای برطرف کردن خلاهای موجود وجود داشته باشد.

او در پایان گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند نسبت به سال‌های گذشته واحدهای کمتری را ارائه دهند که همین مقوله روند درس آنها را سبک‌تر می‌کند. برای مثال در گذشته برای یک درس 3 واحدی سه تا 45 دقیقه اختصاص داده می‌شد. دانشگاه‌ها می‌توانند این دروس را تکرار کنند یعنی 3 برابر قبل برای درس مورد نظر زمان اختصاص دهند تا بتوان دیرکردهای موجود را جبران کرد.

//انتهای پیام:4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز