نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی:

مسئولین سابق شهری تهران پاسخ دهند؛ چرا اطراف کارخانه سیمان مجوز ساخت و ساز دادند؟ /آمادگی کارخانه برای توزیع خُرد سیمان جهت کوتاه کردن دست دلالان

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۲۳:۵۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۸۵۲۱۳
مسئولین سابق شهری تهران پاسخ دهند؛ چرا اطراف کارخانه سیمان مجوز ساخت و ساز دادند؟ /آمادگی کارخانه برای توزیع خُرد سیمان جهت کوتاه کردن دست دلالان
سیدعلی یزدی خواه گفت: مدتی است سازمان حفاظت از محیط زیست حس گرهای مخصوصی را نصب کرده است که به وسیله آن در کسری از ساعت انحراف از استانداردها را متوجه می‌شوند و پیگیری و برخورد می‌کنند.

به گزارش برنا؛ با سفری کوتاه به جنوب پایتخت و با تغییر محسوس کیفیت هوا نخستین تصویری که در مقابل هر شخصی ظاهر می‌شود کارخانه سیمان است. مجموعه‌ای که پس از فراز و نشیب‌های بسیار همچنان به عنوان یکی از علل اصلی آلودگی هوای شرق و جنوب تهران شناخته می‌شود و همواره در نقشه‌های میزان آلاینده‌های شهری تاثیر خود را به وضوح نمایان می کند. روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این کارخانه بازدید کردند و مشکلات آن را روی میز قرار دادند تا با حضور فرماندار و مدیران کارخانه به بررسی آنها بپردازند.

سیدعلی یزدی خواه، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا با اشاره به اینکه امکان تعطیلی کارخانه سیمان شهرری وجود ندارد، گفت: کارخانه سیمان شهرری یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید سیمان در کشور است به گونه‌ای که روزانه حدود 15 هزار تن سیمان تولید می‌کند و بخش عمده‌ای از سیمان مورد نظر پایتخت و طرح‌های عمرانی کشور را تامین می‌کند.

او افزود: زمانی که این کارخانه ساخته شد اطراف آن کاملا بیابان بود، مخصوصا واحد هفتم آن که اکنون کنار آن شهرک مشیریه ساخته شده است بنابراین چون اطراف این کارخانه مجتمع‌های مسکونی ساخته شده فشار بر تعطیلی کارخانه می‌آورند تا از آلودگی هوا جلوگیری شود درحالی که 2 هزار نفر به صورت مستقیم و چندهزارنفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه شاغل هستند این درحالیست که مسئولین شهری آن دوره تهران باید پاسخ دهند چرا مجوز ساخت و ساز در اطراف این کارخانه را دادند؟!

این نماینده مجلس شورای اسلامی درمورد تمهیداتی که برای جلوگیری از آلودگی هوا در این کارخانه اندیشیده شده است، تصریح کرد: در کارخانه اصلی که در ضلع جنوبی کوه بی بی شهربانو قرار گرفته است فیلترهای بسیار پیشرفته‌ای نصب شده که از استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست بسیار بهتر، دقیق تر و با آلایندگی کمتر است و بدون آلودگی کار تولید سیمان را انجام می‌دهند.

او افزود: اگر به خروجی‌های این کارخانه دقت شود، کیفیت آن کاملا قابل مشاهده است ضمن اینکه مدتی است سازمان حفاظت از محیط زیست حس گرهای مخصوصی را نصب کرده است که به وسیله آن در کسری از ساعت انحراف از استانداردها را متوجه می‌شوند و پیگیری و برخورد می‌کنند.

یزدی خواه عنوان کرد: اعتقاد ما این است که همه کارخانه‌ها می‌توانند با نصب فیلترهای پیشرفته به راحتی به کار خود ادامه دهند و همچنان تولید را در پیش بگیرند.

نماینده مردم ری در مجلس شورای اسلامی با تکذیب صحبت‌هایی مبنی بر قرار گرفتن فیلترهای مخصوص در این کارخانه فقط هنگام بازدید گفت:  بنده خودم شهرری سکونت دارم و هر روز صبح دودکش‌های این کارخانه را می‌بینم که فعال هستند و فیلترها کار می‌کنند بنابراین اصلا اینگونه نیست که فقط هنگام بازدید این کار را انجام دهند مخصوص اینکه سازمان محیط زیست حسگرهایی را قرار داده که به محض دریافت آلارم‌های تخطی از استانداردها سریعا پیگیری می‌کنند.

یزدی خواه در ادامه به موضوعاتی که در این بازدید مورد بحث قرار گرفته بود اشاره کرد و گفت: دلال بازی و افزایش نرخ سیمان در دست واسطه‌ها یکی از موضوع‌های مورد بحث ما بود که از مدیران کارخانه در این خصوص سوال داشتیم و آنها اعلام آمادگی کردند تا از طریق سایتی که راه اندازی کردند به افرادی که سیمان کم می‌خواهند (ساختمان سازی) هم سیمان تحویل دهند تا دست واسطه و دلال کوتاه شود و سیمان با نرخ بالا به دست مشتری نرسد.‌

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز