مجید فراهانی طی بازدید از محل دفن صوراسرافیل و ملک المتکلمین خبر داد:

ایجاد مرکز اسناد دوران مشروطه در اطراف مجموعه صوراسرافیل و ملک المتکلیمین/ فعالیت شهرداری برای بازسازی و بهسازی بنای فاخر جنبش مشروطه

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۵:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۷۵۵۷
ایجاد مرکز اسناد دوران مشروطه در اطراف مجموعه صوراسرافیل و ملک المتکلیمین/ فعالیت شهرداری برای بازسازی و بهسازی بنای فاخر جنبش مشروطه
عضو شورای شهر تهران صبح امروز طی بازدید از از آرامگاه ملک المتکلمین و صوراسرافیل گفت: بنا است مجموعه اسناد دوران مشروطه در کنار آرامگاه صوراسرافیل و ملک المتکلیمین ایجاد شود تا این مرکز اسناد محلی برای مراجعه پژوهشگران باشد.

به گزارش برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی بازدید از آرامگاه ملک المتکلمین و صوراسرافیل گفت: این افراد دو تن از پیشگامان جنبش مشروطه بودند و به شهادت رسیدند و جنازه آن ها پشت حصار باغ شاه انداخته شد و شبانه توسط دوستداران مشروطه دفن شدند. 

او افزود: متاسفانه از آن تاریخ تا کنون بنای یادمان درخوری که نشان دهنده قدمت مشروطه خواهی باشد، ساخته نشده است. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: جنبش مشروطه به عنوان جنبش قانون خواهی و دموکراسی خواهی سابقه بیش از جنبش اصلاحات در ژاپن دارد و حرکت مردم ایران برای حاکمیت قانون و مردم بی بدیل است. 

فراهانی با بیان اینکه شهرداری تهران اقدام بهبازسازی و نوسازی این بنا با طرح فاخر کرده است، بیان کرد: طی بازدید از این مجموعه نشان می دهد که شهرداری تهران اصلی ترین کارها را انجام داده و بازسازی اولیه کرده و بنا را از شکل مخروبه خارج و اطراف بنا را تملک کرده است.

او ضمن تقدیر از همکاری بیمارستان لقمان الدوله با شهرداری تهران گفت: باید از بیمارستان به عنوان یک نهاد متوجه مسئولیت اجتماعی تقدیر شود. اگر این احساس مسئولیت بیمارستان نبود قطعا این بنا از بین می رفت و بیمارستان نقش بسیار مهمی در صیانت از این فضا داشته همچنین دوستان مدیریت شهری قول داده اند که جلسه ای با مهندسین مشاور و سازنده ترتیب دهند تا نوسازی و ترمیم بنای فاخر جنبش مشروطه را تسریع بخشند که امیدواریم یادمانی برای بازدید جهانگردان باشد. 

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد در پایان تاکید کرد: بنا است تا در کنار این فضا مجموعه اسناد دوران مشروطه درست شود تا این مرکز اسناد، محلی برای مراجعه پژوهشگران باشد.

IMG-20201114-WA0033

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز